برگزاری هشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان اواخر بهمن‌ در تهران
کد خبر: 4184691
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
باقری خبر داد:

برگزاری هشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان اواخر بهمن‌ در تهران

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از برگزاری هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در سه سطح مقدماتی و نیمه‌نهایی به صورت غیر حضوری، برخط و در مرحله پایانی آن به صورت حضوری خبر داد. مرحله نهایی اواخر بهمن‌ماه در تهران برپا می‌شود.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام در سه مرحله مقدماتی، نیمه‌نهایی و نهایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله نهایی این دوره از مسابقات همزمان با مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران از 26 بهمن‌ماه تا دوم اسفندماه در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد، افزود: در مرحله مقدماتی از 20 روز گذشته، دعوتنامه‌ها به کشورهای مربوطه ارسال شد و در حال حاضر مشغول به دریافت آثار و اطلاعات شرکت‌کنندگان از سایر کشورها هستیم.

باقری با اشاره به اینکه 25 آذر آخرین فرصت ارسال آثار دانش‌آموزان و تکمیل فرم‌های مربوطه و ارسال به دبیرخانه است، بیان کرد: پس از دریافت آثار اولیه، داوری مرحله مقدماتی انجام می‌گیرد و هفته نخست دی‌ماه مرحله نیمه‌نهایی را با حضور داوران بین‌المللی و ملی برگزار می‌کنیم و همچنین در این مرحله با شرکت‌کنندگان رشته حفظ ارتباط آنلاین خواهیم داشت. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: اسامی راهیافتگان به مرحله نهایی مشخص و در اواخر بهمن‌ماه برای شرکت در رقابت‌های حضوری کشورمان دعوت می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های این دوره از مسابقات تصریح کرد: این رقابت‌ها در چهار رشته و دو جنسیت برگزار می‌شود. دانش‌آموزان دختر در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل با هم به رقابت می‌پردازند و دانش‌آموزان پسر نیز در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل رقابت می‌کنند.

باقری تأکید کرد: از شرایط شرکت در مسابقه دانش‌آموزان جهان اسلام، دانش‌آموز بودن و دارا بودن کمتر از 18 سال سن در 26 بهمن‌ماه(روز مسابقات) است.

انتهای پیام
captcha