سفری که سبب شد حفظ قرآن را آغاز کنم
کد خبر: 4185495
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
به انگیزه روز جهانی معلولان؛

سفری که سبب شد حفظ قرآن را آغاز کنم

یک حافظ قرآن‌ گفت: با توجه به توفیقی که در سال ۹۲ نصیبم شد و به کربلا سفر کردم، آنجا با دیدن افرادی که قرآن حفظ می‌کردند، غبطه می‌خوردم که همین امر باعث شد به لطف خدا و با همراهی خانواده در مسیر حفظ کلام وحی قرار گیرم و بتوانم با تلاش و همتی که لازم بود، حافظ کل قرآن شوم.

فاطمه برنا، مربی حفظ قرآن‌کریمفاطمه برنا، مربی حفظ قرآن‌ کریم در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی با بیان اینکه معلول بودن مانع پیشرفت نیست، گفت: داشتن اراده و همت در هر برهه‌ای از زندگی و شرایط همراه با تلاش، توکل و توسل به خدا موجب می‌شود در انجام هر کاری موفق بود.

وی با بیان این شعار که معلولیت محدودیت نیست و بسیاری از افراد و دوستان که در این شرایط هستند این را ثابت کردند، تصریح کرد: من در سال ۸۸ تصادف کردم و دچار معلولیت شدم، خیلی تلاش کردم که به خودم بفهمانم که تنها فرقی که من با دیگران دارم در راه رفتن است و با خودم گفتم اگر سالم بودم چه کاری انجام می‌دادم؛ این شد که در سال ۹۲ شروع به حفظ قرآن کردم و در سال ۹۷ آن را به پایان رساندم.

برنا با اشاره به اینکه در حال حاضر به ۲۶ قرآن‌آموز در سنین‌های متفاوت در حسینیه مسجد اباصالح بیرجند موفق به آموزش قرآن هستم و قرآن‌آموزان تا الان موفق به حفظ سه تا 20 جزء شده‌اند، افزود: در همان سال ۹۲ به تحصیلات خود ادامه دادم و موفق به دریافت مدرک کارشناسی در رشته حقوق شدم و الان برای شرکت در آزمون وکالت تمام سعی و تلاش خود را می‌کنم.

این مربی حفظ قرآن کریم با بیان اینکه در هر برهه‌ای از زندگی ممکن است انسان با موانعی روبه‌رو شود، مثلاً معلولیت می‌تواند یک مانع باشد ولی اگر انسان هدفی داشته و برای آن سعی و تلاش کند موانع برای فرد اهمیتی ندارد، گفت: در زمان حفظ قرآن، مسیر خانه تا کلاس آموزش حفظ، بدمسیر و طولانی بود ولی در عین حال نظم برایم مهم بود و خیلی کم پیش می‌آمد که غایب باشم.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن آن‌قدر شیرین است که انسان مشکلات را فراموش کرده و در جهت آن مسیر فقط حرکت می‌کند، اظهار کرد: برای رفتن به کلاس حفظ مشکلاتی وجود داشت، به‌طور مثال افرادی بودند که ماشین خود را جلوی درب کلاس پارک کرده و ویلچر رد نمی‌شد و چون راننده ماشین را پیدا نمی‌کردم مجدد و با ناراحتی به خانه برمی‌گشتم که این برایم خاطره و اوقات تلخی بود.

برنا با بیان اینکه مشوق اصلی من خدا بود، گفت: با توجه به توفیقی که در سال ۹۲ نصیبم شد و به کربلا سفر کردم، آنجا با دیدن افرادی که قرآن حفظ می‌کردند، غبطه می‌خوردم که همین امر باعث شد به لطف خدا و با همراهی خانواده در مسیر حفظ قرآن قرار گیرم و بتوانم با تلاش و همتی که لازم بود، حافظ کل قرآن شوم.

این حافظ کل قرآن با بیان اینکه برای تثبیت محفوظات خود هر روز دو جزء را مرور، مباحثه و استماع ترتیل می‌کنم، گفت: متأسفانه در زمینه قرآن کم‌کاری فراوانی می‌شود و خیلی از جاها می‌شود کاری انجام داد که جوانان به سمت قرآن تشویق شوند؛ آموزش و پرورش ارگانی است که خیلی نقش ویژه‌ایی در این زمینه دارد نه با زور بلکه با تشویق می‌تواند نقش خوبی ایفا کند و اگر حفظ قرآن از اول با روش صحیح و با تشویق در مدارس مانند بقیه تکالیف باشد می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی بیان کرد: صدا‌و‌سیما نیز با اختصاص برنامه‌های مختلف نه فقط در شبکه قرآن، می‌تواند نقش خوبی در ترویج فرهنگ قرآنی داشته باشد، همان‌طور که خیلی‌ از مخاطبان برنامه محفل اذعان دارند که دیدن این برنامه دلیلی است تا با اشتیاق در کلاس‌های حفظ قرآن شرکت کنند و موفق به حفظ آیات این کتاب آسمانی شوند.

برنا یادآور شد: روز عید غدیرخم سال ۱۴۰۰، بسته‌ای از استان قم برایم ارسال شده بود که در آن پرچم مربوط به امام علی(ع) بود که باعث جرقه‌هایی در ذهنم شد تا حفظ نهج‌البلاغه‌ را نیز آغاز کنم و الان در بخش حفظ حکمت و ۹ نامه هستم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رقیه محمدنژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ - ۰۷:۴۹
0
0
بسیار عالی خانم برنای عزیز امیدوارم که همیشه ودر همه مراحل زندگیتان موفق باشیدو بدرخشید





تشکر از خبر گزاری ایکنا
captcha