کارگاه آموزشی لحن و تجوید در بجنورد برگزار شد
کد خبر: 4186321
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
همزمان با برگزاری مسابقات قرآن در بخش بانوان

کارگاه آموزشی لحن و تجوید در بجنورد برگزار شد

کارگاه آموزشی لحن ویژه بانوان قاری قرآن کریم در حاشیه برپایی چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد و به خواست حاضران، ادامه مباحث فردا نیز ادامه دارد.

صدیقه بارانیبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به بجنورد، کارگاه آموزش لحن با تدریس یکی از اعضای هیئت داوران مسابقات سراسری قرآن ویژه مربیان صوت و لحن استان خراسان شمالی و حافظان علاقه‌مند این استان، امروز، 15 آذرماه، به همت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

صدیقه بارانی، داور لحن بخش آوایی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از استان اصفهان، تدریس در این کلاس را که در سالن اجتماعات مجتمع پتروشیمی بجنورد برپا شد، به عهده داشت.

در این کلاس آیات از سوی حاضران تلاوت شد و بارانی، اشکالات صوتی و لحنی و تکنیک‌های رسیدن به تلاوت صحیح را مطرح کرد، همچنین در باب مباحث صداسازی، مقام‌ها و موسیقی عرب، مثال‌هایی با استفاده از اشعار مطرح شد. به خواست حاضران در این کلاس، مباحث آموزشی صبح فردا نیز ادامه خواهد داشت.

صدیقه بارانی در آزمون ارزیابی و سطح‌بندی بانوان به عنوان داور سطح یک لحن شناخته شد.

دیانی

همچنین کلاس دیگری با محوریت تجوید قرآن کریم با حضور مرضیه دیانی، ناظر فنی مسابقات در همین محل برپا شد.

یادآور می‌شود، رقابت‌های بخش آوایی آقایان و بانوان این دوره از مسابقات سراسری قرآن تا ۱۸ آذرماه در بخش آقایان در محل هتل داریوش و در بخش بانوان در مجتمع پتروشیمی ادامه دارد.

مسابقات سراسری قرآن سامان اوقاف و امور خیریه در بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ بیست جزء و حفظ کل برگزار می‌شود.

همچنین، خبرگزاری ایکنا در راستای تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به مخاطبان قرآنی، اخبار، گزارش‌ها، مصاحبه با متسابقان و کارشناسان قرآنی در پرونده‌ای مستقل به اخبار این رویداد بزرگ قرآنی پرداخته است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha