باید برای دو نعمت سلامت و امنیت خدا را شاکر باشیم
کد خبر: 4186594
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
آیت‌الله حسینی بوشهری:

باید برای دو نعمت سلامت و امنیت خدا را شاکر باشیم

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در سیره نبی مکرم اسلام(ص) و معصومین(ع) آمده است که هرگاه به یاد نعمتی از نعمات الهی می‌افتادند سر به سجده شکر می‌گذاشتند و امروز باید برای این امنیت و سلامت خدا را شاکر باشیم.

سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شامگاه پنجشنبه ۱۶ آذر در دیدار مدیر کل و جمعی از مدیران سازمان بهزیستی استان قم ضمن تقدیر از خدمات بهزیستی به نیازمندان و اقشار تحت پوشش با اشاره به آشنایی خود با مجموعه بهزیستی خاطرنشان کردند: بنده با مجموعه شما بی ارتباط نیستم و یکی از اقشار مد نظر بنده همیشه مددجویان بهزیستی هستند.

امام جمعه قم با اشاره به فجایع اسرائیل جنایتکار در کشتار کودکان مظلوم غزه و آوارگی، مجروحیت، معلولیت، یتیمی و بی سرپرستی مردم غزه افزود: بی‌شک شما و مددکاران بهزیستی بیش از همه سختی و آلام مردم فلسطین را درک می‌کنید، فجایعی که قلب هر انسان آزاده‌ای را بدرد می‌آورد.

وی با اشاره به اهمیت دو نعمت سلامت و امنیت در جامعه خاطرنشان کرد: در سیره نبی مکرم اسلام و معصومین آمده است که هرگاه به یاد نعمتی از نعمات الهی می‌افتادند سر به سجده شکر می‌گذاشتند و امروز باید برای این امنیت و سلامت خدا را شاکر باشیم.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به بازدید خود از آسایشگاه معلولین و سالمندان قم افزود: شما کارکنان بهزیستی باید شاکر خداوند منان باشید که خدا رسیدگی و مراقبت و پرستاری بندگان خاص خود را به شما سپرده است و این مسولیت بی‌شک دارای ثمرات دنیوی و اخروی فراوانی است.

وی تکریم مددجویان و برخورد با روی گشاده و سعه صدر را از اهم وظایف مددکاران بهزیستی برشمرد و افزود: هرگز در راه رسیدگی به این بندگان خدا خستگی به خود راه ندهید و روی ترش نکنید.

نائب رئیس مجلس خبرگان با اشاره به ظرفیت ارزنده خیرین حامی بهزیستی خواستار اطلاع‌رسانی بیش از پیش بهزیستی از خدمات خود شد و خاطر نشان کرد: شما باید طوری برنامه‌ریزی کنید که هر خیر و نیکوکار مرتبط با شما تکثیر گردد و با دعوت از دوستان و اقوام و نزدیکان خود بیش از پیش به یاری شما بشتابد.

وی افزود: هر کدام از ما در جامعه وظیفه‌ای داریم، خیرین با مال و امکانات شما را یاری کنند، بنده و ائمه جمعه و جماعات با بیان و کلام خود خیرین و مردم را به سمت مراکز بهزیستی هدایت کنیم و دولت هم بیش از پیش در خدمت جامعه هدف شما باشد و خصوصا سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و استان در تخصیص اعتبارات به شما کمک قابل توجه کنند چرا که حمایت از کارکنان و مددکاران شما دلگرمی و خدمت بهتر را درپی دارد و افرایش توجه به جامعه هدف بهزیستی سلامت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

در ابتدای این دیدار سید صادق میرئی، مدیر کل سازمان بهزیستی استان قم گزارشی از خدمات بهزیستی در کشور و در استان قم ارائه کرد.

انتهای پیام
captcha