رضا نباتی، کارشناس برنامه درسی قرآن دفتر تألیف کتب درسی و از مؤلفان کتابهای درسی قرآن وزارت آموزش و پرورش طی اقدامی در آپارات، فایلهای تصویری با عنوان «سه ویژگی دوره راهبران آموزش قرآن» را بارگذاری کرده است.
وی درباره این اقدام به خبرنگار ایکنا گفت: ارزیابی و نظارت، موضوع مهمی است که مغفول است و در نظام آموزشی تا زمانی که بر کار معلم، نظارت نکنیم، هم انگیزه کافی وجود ندارد و هم اهمیت کافی برای انجام وجود ندارد پس اهتمام به ارزیابی و نظارت، موضوعی حائز اهمیت است.
نباتی به برگزاری دوره راهبران آموزش قرآن مدارس شاهد سراسر کشور اشاره کرد و افزود: این دوره برای نخستین بار در حال برگزاری است. این دوره دارای سه ویژگی مهم است؛ اولین ویژگی مهم آن تمرکز بر راهبری، دومین ویژگی، شیوه و شکل اجرای دوره است و سومین ویژگی مهم در شکل مأموریت راهبران آموزش قرآن در استانهاست.
این کارشناس برنامه درسی قرآن گفت: افراد حاضر در این دوره از میان افراد توانمند و با انگیزه مدارس شاهد انتخاب شدهاند که به مدت دو روز یعنی ۱۶ ساعت با شیوههای نظارت بر اجرای برنامه درسی قرآن آشنا میشوند. این دوره در قالب چهار قطب و با حضور حدود ۱۰۰ مدرس و راهبر توانمند برگزار میشود.
نباتی ادامه داد: این دوره، به روش یادگیری معکوس است. یعنی پیشتر بیش از ۳۰ فیلم و نیز کتاب نهجالقرآن و جزوات در اختیار مدرسان قرار گرفته و نیز دو جلسه وبینار برای آنان برگزار شده است. در دوره حضوری ضمن ارزیابی شرکتکنندگان، رفع اشکال و بررسی شیوههای ارزیابی و نظارت مؤثر مورد تأکید قرار خواهد گرفت.
وی به تبیین سومین ویژگی این دوره «شکل مأموریت راهبران آموزش قرآن در استانها» پرداخت و افزود: یعنی افراد شرکتکننده در دوره در وهله نخست مدرس هستند و بعد راهبر؛ اما اول باید راهبری کنند و بعد مدرسی دورههای آموزشی معلمان را براساس بازدیدها و نیاز افراد بازطراحی و اجرا کنند.
نباتی تأکید کرد: بازدید و نظارت است که مشخص میکند یک معلم در چه بخشی از کتاب دچار مشکل و مسئله است و سپس مشخص میشود که در چند ساعت و با چه روشی باید آموزش ببینند. امید است با اهتمام معلمان و مدیران در اجرای این دوره گامهای مثمرثمری برداشته شود.
فایل تصویری دوره دو روزه راهبران آموزش قرآن مدارس شاهد
انتهای پیام