کارکرد اربعین، ساخت پایه‌های تمدن جدید اسلامی است
کد خبر: 4187862
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۵

کارکرد اربعین، ساخت پایه‌های تمدن جدید اسلامی است

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه اربعین یک فناوری است که قرار است از قیام سیدالشهدا(ع) برای امروز جامعه ما محتوا، اثرات و کارکردهای ارزشمند ایجاد کند، گفت: رسالت ما در این مسیر، صیانت و بسط این فناوری است؛ فناوری که کارکرد آن ساخت پایه‌های تمدن جدید اسلامی است.

سعید لشکری، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامیبه گزارش ایکنا از خوزستان، سعید لشکری، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی شامگاه 22 آذرماه در اختتامیه هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین، با اشاره به نذر فرهنگی هنرمندان تئاتر به زائران اربعین گفت: این رویداد بزرگ حاصل همکاری صمیمانه و نزدیک مجموعه‌های متعدی بود که به واسطه ذکر سیدالشهدا(ع) به هم گره خوردند.

وی اظهار کرد: همکاری مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی، منطقه آزاد اروند و بنیاد شهید زیر خیمه سیدالشهدا در موکب فرهنگ و هنر برای خدمت به اباعبدالله(ع) و زائرین اربعین بسیار ارزشمند بود.

لشکری با اشاره به تاثیر عمل خالصانه این هنرمندان در تولیدات هنری، یکی از وظایف اصلی حوزه هنری انقلاب اسلامی را تربیت هنرمندان انقلاب اسلامی و تربیت نیروهای متعهد در جامعه عنوان کرد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به گسترش فناوری اربعین در دنیا بیان کرد: کارکرد فناوری، ایجاد ارزش افزوده از یک ماده است، اربعین فناوری است که قرار است از قیام سیدالشهدا(ع) برای امروز جامعه ما محتوا، اثرات و کارکردهای ارزشمند ایجاد کند. رسالت ما در این مسیر، صیانت و بسط این فناوری است؛ فناوری که کارکرد آن ساخت پایه‌های تمدن جدید اسلامی است.

وی با بیان اینکه نگاه ما به اربعین یک نگاه تمدنی است، گفت: این نقطه ای است که ما را به آینده تشیع امیدوار کرده است. چه کسی فکر می کرد قرار است ما در مسیر مشایه قرار بگیریم و در مسیری حرکت کنیم که مردم از همه جای دنیا در آن قرار گرفتند و به سمت اباعبدالله حرکت می کنند؟ این واقعه نوید روزهایی را می‌دهد که در آیات و روایات‌مان ذکر شده است.

لشکری با اشاره به همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: در روایت راهیان، خوزستان، محور قرار گرفت و این اتفاق، ایده جدید و تحولی در حوزه هنری به شمار می‌آید. خوزستان به عنوان میزبانِ این همایش برای رشد آن تلاش کرد و جهت تعالی آن برنامه‌ریزی داشت.

انتهای پیام
captcha