یکی از برکات انقلاب احیاء سنت اعتکاف است
کد خبر: 4187971
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۷
حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی اکبری:

یکی از برکات انقلاب احیاء سنت اعتکاف است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی احیاء سنت حسنه اعتکاف در جامعه بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در هشتمین نشست هم‌اندیشی راهبردی اعتکاف سراسر کشور که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اعتکاف یکی از بزرگترین هدایایی است که خداوند به جامعه ما عنایت کرده است. هرچند در گذشته هم اعتکاف یک عبادت شناخته شده بود ولی بیشتر در بین خواص و علمای جامعه اسلامی رواج داشت و اهل ریاضت آن را می‌شناختند. انقلاب اسلامی برکات و معجزات بسیاری داشت که یکی از آنها احیاء سنت حسنه اعتکاف بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: اعتکاف ظرفیت معنوی عظیمی است که در متن اسلام تعبیه شده و نقش مهمی در رشد معنوی فرد و جامعه دارد. این سنت حسنه در سال‌های اخیر رونق بسیاری گرفته و با استقبال پر شوری مواجه شده است.

وی بیان کرد: هرچند این عبادت خاص با شرایط خاصی از جمله سه روز اقامت و بیتوته در مسجد و پرداختن به عبادت بیشتر مناسب بزرگترها است، اما جوانان استقبال شورانگیزی از این آئین عبادی-معنوی داشته‌اند و سال‌های گذشته چند صد هزار نفر در مساجد سراسر کشور معتکف شدند. 

حاج‌علی اکبری با اشاره به برگزاری هشتمین جلسه هم‌اندیشی اعتکاف در جوار مضجع نورانی حضرت رضا(ع)، بیان کرد: امید است تحت عنایات خاص این امام رئوف با برنا‌مه‌ریزی دقیق شاهد برگزاری یک اعتکاف غنی و تاثیرگذار در سراسر کشور باشیم.

وی بیان کرد: امروز خوشبختانه اعتکاف امتداد جهانی هم پیدا کرده و دست‌اندرکاران این آئین معنوی باید به شکرانه این نعمت بزرگ زمینه برگزاری یک اعتکاف تاثیرگذار را فراهم کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید بر اینکه مساجد کشور باید در طول سال خود را برای برگزاری اعتکاف آماده کنند، تصریح کرد: در مساجد ما باید امکاناتی برای اقامت شبانه‌روزی معتکفین در فراهم شود و در مسیر پیش رو نیز مساجدی که در حال ساخت هستند باید برای برگزاری مراسم اعتکاف تجهیز شوند. 

حاج عای‌اکبری اظهار کرد: مراسم اعتکاف بهتر است به صورت مردمی و بدون مداخله غیر ضرورِ سازمان‌های حکومتی و به صورت مسجد محور و کارگذاری امام جماعت برگزار شود و فرصتی برای نقش آفرینی مردم در آن فراهم شود.

انتهای پیام
captcha