30 دی ماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام دانشگاهیان علوم پزشکی البرز در جشنواره قرآن و عترت
کد خبر: 4188228
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

30 دی ماه؛ آخرین مهلت ثبت‌نام دانشگاهیان علوم پزشکی البرز در جشنواره قرآن و عترت

ثبت‌نام دانشگاهیان علوم پزشکی البرز در بیست‌وهشتمین دوره‌ جشنواره قرآن و عترت(ع) تا پایان دی‌ماه از طریق سایت مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به نشانی quran.behdasht.gov.ir انجام می‌شود.

قرآن کریم

سیدعلی اصغر میرخلیلی، مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانشگاهیان علوم پزشکی استان در بخش‌ها و رشته‌های مختلف بیست‌وهشتمین دوره‌ جشنواره قرآن و عترت(ع) وزارت بهداشت آغاز شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام تا ۳۰ دی‌ماه از طریق سایت مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به نشانی quran.behdasht.gov.ir  انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات قرآن ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی در ۸ بخش و ۵۷ رشته برگزار می‌شود، ادامه داد: دانشگاهیان علاقه‌مند برای دریافت فایل آیین‌نامه اجرایی، داوری و دریافت کتاب‌های بخش معارفی به سامانه ثبت‌نام مراجعه کنند.

این مسئول بیان کرد: بخش آوایی متشکل از ۱۷ رشته شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۳جزء پیوسته، حفظ یک جزء، حفظ سوره حشر، اذان، همخوانی و تواشیح، سرودهای دینی و آیینی، مداحی، دعا خوانی، آیین سخنوری، صحیح خوانی قرآن از سوره‌های ملک، یس، واقعه و الرحمن و فصیح‌خوانی نماز است.

وی ادامه داد: در بخش معارفی نیز دانشگاهیان علوم پزشکی می‌توانند در ۱۶ رشته شامل تفسیر قرآن کریم، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، حفظ و مفاهیم احادیث معصومین، سیره معصومین، احکام، پرسمان معارفی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، معارف نهج البلاغه، حفظ فرازهایی از نهج‌البلاغه، معارف صحیفه سجادیه، حفظ فرازهایی از صحیفه سجادیه، نماز، زندگی مهدوی، اخلاق و پوشش حرفه‌ای، ترجمه سور منتخب و رشته معارفی ویژه دانشجویان جدیدالورود شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش پژوهشی شامل چهار رشته مقاله نویسی، تلخیص کتاب، نقد کتاب و ایده‌پردازی است، افزود: بخش فن‌آوری و تولیدات رسانه‌ای نیز رشته‌های تولید اپلیکیشن، نماهنگ، پادکست، فیلم کوتاه داستانی و فیلم مستند را شامل می‌شود.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص عناوین رشته‌های بخش ادبی تصریح کرد: شعر نو، شعر کلاسیک، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه نویسی از جمله این رشته‌ها هستند؛ در بخش هنری نیز هشت رشته شامل خوشنویسی به روش نستعلیق، معرق و منبت، طراحی پوستر، عکاسی، نقاشی، تذهیب، اینفوگرافی و پاورپوینت پیش‌بینی شده است.

این مسئول به «بخش ویژه» یا «رویداد قرآنی» این دوره از مسابقات قرآن وزارت بهداشت نیز اشاره و بیان کرد: در این بخش، برگزاری مسابقات هفتگی در حوزه قرآن و عترت(ع) به‌صورت برخط و مجازی همزمان با سراسر کشور طراحی شده است که این آزمون‌ها از هفته جاری آغاز شده و هر هفته برگزار می‌شود. دانشگاهیان علاقه‌مند می‌توانند علاوه بر ثبت‌نام در رشته‌های مورد علاقه خود در بیست‌وهشتمین جشنواره قرآن و عترت(ع)، بخش ویژه مربوط به مسابقات هفتگی را نیز انتخاب و شرکت کنند.

وی تصریح کرد: منابع مربوط به آزمون‌های هفتگی در سامانه جشنواره قرآن و عترت(ع) بارگذاری می‌شود که افراد می‌توانند دریافت و مطالعه کنند و در آزمون هفتگی در این سامانه مشارکت داشته باشند. به پنج نفر از برگزیدگان در آزمون هر هفته جوایزی اهدا می‌شود؛ همچنین افرادی که بالاترین امتیازات را پس از تجمیع امتیازات کل طرح کسب کنند، جوایز نفیس دریافت خواهند کرد.

این مسئول در خصوص امتیازات پیش‌بینی شده برای دانشگاهیان فعال در جشنواره قرآنی وزارت بهداشت، بیان کرد: لحاظ کردن تا سقف ۱۵ ساعت آموزش ضمن خدمت برای کارمندان، اختصاص امتیازات فرهنگی برای اعضای هیئت علمی و همچنین اولویت استفاده از امکانات و خدمات رفاهی، امتیاز استعدادهای درخشان و رزیدنتی و امتیاز جشنواره دانشجوی نمونه ویژه دانشجویان از جمله امتیازاتی است که علاوه بر جوایز نقدی پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha