آزادی خطیب مسجدالاقصی پس از بازجویی ۴ ساعته
کد خبر: 4188605
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹

آزادی خطیب مسجدالاقصی پس از بازجویی ۴ ساعته

شیخ عکرمه صبری، رئیس شورای عالی اسلامی و خطیب مسجدالاقصی عصر جمعه پس از بازجویی چهارساعته از سوی صهیونیست‌ها آزاد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از نجاح، شیخ عکرمه صبری، رئیس شورای عالی اسلامی و خطیب مسجدالاقصی عصر جمعه، پس از بازجویی چهارساعته از سوی صهیونیست‌ها آزاد شد.

اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی شیخ عکرمه صبری را ملزم کرده است که با چهار شبکه ماهواره‌ای الاقصی، المیادین، المنار و العالم ارتباطی برقرار نکند.

همچنین بازجویی با شیخ عکرمه صبری بر خطبه جمعه ابتدای این ماه در مسجدالاقصی و تبادل زندانیان متمرکز بود. وی در این بازجویی تأکید کرد: مبادله زندانیان مورد تشویق دین اسلام است و ما هرگونه تبادل کار بشردوستانه را تشویق می‌کنیم.

خالد زرباقه، وکیل شیخ عکرمه صبری تصریح کرد: احضار روز جمعه بخشی از آزار و اذیت فکری و مذهبی علیه شیخ عکرمه صبری است که طی دو سال گذشته تحت آزار و اذیت مستمر قرار گرفته است. وی انگیزه این تخریب‌ها را تحریک از سوی یهودیان افراطی دانست که بخشی از کابینه کنونی هستند و سعی در مشروعیت‌بخشی به آزار و اذیت چهره‌های مذهبی به ویژه شیخ عکرمه صبری دارند.

زرباقه افزود: شیخ همه‌جا تلاش خود را برای آگاهی‌بخشی دینی و فکری ادامه می‌دهد تا احکام شرعی در همه امور روشن شود. وی تأکید کرد: آنچه در حال وقوع است نقض آزادی شیخ و حق او برای انجام کارهای مذهبی است.

وکیل شیخ عکرمه صبری این اقدامات رژیم صهیونیستی را نشانه جنگ مذهبی این رژیم علیه مردم فلسطین دانست که اموری مانند تخریب مساجد، هتک حرمت مقدسات و تعقیب علمای دینی را باید بخشی دیگر از این اقدامات دانست.

انتهای پیام
captcha