برگزاری جشن‌های سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) در مناطق مختلف یمن
کد خبر: 4189172
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳

برگزاری جشن‌های سالروز میلاد حضرت فاطمه(س) در مناطق مختلف یمن

جشن‌های سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان‌های یمن برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الثوره، اداره کل هیئت فرهنگی بانوان یمن با شعار «زهرای ایمان در برابر ظلم» برنامه‌های بزرگداشت میلاد حضرت فاطمه(س) را که روز جهانی زن مسلمان نامگذاری شده در استان‌های مختلف این کشور آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه، احلام السواری، هماهنگ‌کننده برنامه‌های این هیئت، به اهمیت بزرگداشت این سالگرد برای درک میزان نیاز به الگوی اسلامی از زن صالح و مؤمن اشاره کرد. وی گفت: زندگی حضرت فاطمه(س) شاهدی بر امکان  اجرای احکام و  دستورات الهی و التزام به اخلاق و ارزش‌های ایمانی است. وی تأکید کرد این الگو برای زنان، در حضرت فاطمه زهرا(س) تجسم یافته است.

وی تصریح کرد: فاطمه زهرا(س) بود که دستورات و اوامر الهی را عملی کرد تا زیبایی و عظمت خداوند در روح یک انسان عادی و در واقعیت زندگی نمایان شود و تلاش‌های دشمنانی که سعی کردند آن واقعیت را به گونه‌ای به تصویر بکشند که گویی از دسترس و توان بشری خارج است را ناکام گذاشت.

السواری بر الگوبرداری از حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان، تقویت ایمان و ارتقای سطح آگاهی زنان جامعه با ارائه فرهنگ قرآنی، امر به معروف و نهی از منکر و خنثی کردن نقشه‌های دشمن برای گمراه کردن ملت و انحراف آن از راهی که خداوند متعال برای آن ترسیم کرده تأکید کرد.

برنامه‌های کمیته برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ولادت الزهرا(س) در استانداری‌های مختلف یمن برگزار می‌شود. این برنامه‌ها در چهار هزار شورای فرهنگی و در قالب 390 برنامه مقدماتی و سمینارها در دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات دولتی ذیربط است. این برنامه‌ها با حضور گسترده زنان در نمایشگاه‌ها و برگزاری 32 جشن همراه برگزار شده است. اجرای سرود، شعرخوانی و اجرای نمایش بخشی از این جشن‌ها بود.

انتهای پیام
captcha