محمد؛ پرطرفدارترین اسامی نوزادان پسر کردستانی
کد خبر: 4189492
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

محمد؛ پرطرفدارترین اسامی نوزادان پسر کردستانی

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان با اشاره به اینکه اسم «محمد» طی ۱۰ سال اخیر پرطرفدارترین اسامی برای نوزادن کردستانی‌ بوده است، گفت: در ۹ ماه امسال شاهان با فراوانی ۳۵۸ مورد، محمد ۳۴۱ مورد و آیهان با ۲۸۷ مورد، میران ۲۷۵ مورد و آراد با ۱۶۷ مورد، بیشترین فراوانی اسم پسران را به خود اختصاص داده‌اند.

نوزاد

به گزارش ایکنا از کردستان، علی جوکار، مدیرکل ثبت احوال استان کردستان امروز، دوم دی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان، با اشاره به اینکه اسم «محمد» طی ۱۰ سال اخیر پرطرفدارترین اسامی برای نوزادن کردستانی‌ بوده است، گفت: در ۹ ماه امسال شاهان با فراوانی ۳۵۸ مورد، محمد ۳۴۱ مورد و آیهان با ۲۸۷ مورد، میران ۲۷۵ مورد و آراد با ۱۶۷ مورد، بیشترین فراوانی اسم پسران را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: اسامی دلوین با ۲۷۵ مورد، آنیا ۲۶۴ مورد، ماهلین۲۵۳ مورد، نورا ۱۴۰ مورد و سدنا ۱۹۹ مورد بیشترین فراوانی اسم دختران را در کردستان به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان از صدور  یک میلیون و ۱۰۷ هزار و ۱۸۰ جلد شناسنامه مکانیزه از سال ۸۹ تا کنون در استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون، ۶۳ هزار و ۹۳۲ جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده و بیشترین تعداد با ۲۰ هزار و ۸۳۶ جلد مربوط به سنندج و کمترین میزان هم مربوط به شویشه با فراوانی ۴۰۱ جلد بوده است.

وی با اعلام اینکه ۱۶ هزار و ۶۸ واقعه ولادت در ۹ ماهه اول سال جاری ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۲ کاهش نشان می‌دهد، افزود: ۶ هزار و ۱۹ واقعه وفات در ۹ ماهه گذشته امسال در استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش نشان می‌دهد.

جوکار تعداد ازدواج‌های ثبت شده از ابتدای امسال تا کنون را، ۹ هزار و ۲۷۷ واقعه اعلام و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل سه و نیم درصد کاهش داشته است.

وی، میزان آمار طلاق‌های ثبت در سال جاری را ۳ هزار و ۶۱۸ واقعه ذکر و عنوان کرد: آمار طلاق ثبت‌شده  نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۶.۴ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان ادامه داد:  از مجموع واجدین شرایط کارت ملی در استان کردستان، تا کنون یک میلیون و ۳۱۷ هزار و ۹۰۳ نفر تکمیل ثبت نام کرده ‌اند و یک میلیون ۲۰۳ هزار و ۴۶۰ فقره کارت هم صادره شده و یک میلیون و ۱۸۹ هزار و ۶۶۱ فقره هم تحویل متقاضیان شده است.

وی گفت: تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی در سال جاری، ۴۲ هزار و ۴۵۷ نفر، کارت های صادره ۴۳ هزار و ۲۸۹ فقره و کارت‌های تحویلی به متقاضیان نیز ۴۷ هزار و ۴۰۱ فقره، جمعیت باقی مانده برای تکمیل کارت هوشمند ملی ۱۳ هزار و ۱۳۱ نفر است؛ این آمار نشان می دهد که ۹۹ درصد جمعیت واجد شرایط در استان کردستان تکمیل ثبت نام انجام داده‌اند.

انتهای پیام
captcha