مجمع عمومی اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود
کد خبر: 4189671
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

مجمع عمومی اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی برگزار می‌شود

مجمع عمومی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت همراه با برگزاری انتخابات برای تعیین اعضای هئیت مدیره اتحادیه کشوری 29 دی در شهر مقدس مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از اتقان، محمد انجم‌شعاع،‌ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت درباره هفتمین مجمع فصلی مدیران استان‌ها یا همان نشست شورای مدیران استانی گفت: شورای مدیران، یکی از ارکان اتحادیه کشوری است که مدیران‌عامل اتحادیه‌های استانی، اعضای هیئت مدیره و نیز هیئت بازرسین اتحادیه کشوری عضو آن هستند. از همه این سه مرجع مندرج در اساسنامه، برای شرکت در این نشست از سوی ریاست هیئت مدیره اتحادیه که ریاست شورای مدیران را نیز به عهده دارند، دعوت شد.

وی افزود: به جهت اهمیت و موقعیت زمانی تلاش اکثر مدیران عامل اتحادیه‌های استانی بر این بود که به صورت حضوری در این نشست باشند، بنابر این نمایندگان 13 استان به صورت حضوری و همچنین نمایندگان 13 استان از طریق فضای مجازی، حضور یافته و جلسه با اکثریت قریب به اتفاق اعضا تشکیل شد.

انجم‌شعاع بیان کرد: به دلیل اینکه اساسنامه اتحادیه کشوری این راه را مفتوح گذاشته که اگر به هر دلیلی در نشست شورای مدیران، مدیرعامل امکان حضور نداشت، رئیس یا عضوی از هیئت مدیره به نیابت بتواند در این نشست شرکت کند؛ از این جهت از استان البرز دو نماینده از هیئت مدیره استان و از استان فارس و تهران رؤسای هیئت مدیره نیز در این جلسه حضور داشتند. 

وی ادامه داد: مهمترین موضوع مطروحه در این جلسه، بحث و گفت‌وگو در خصوص عملیاتی‌سازی نامه شماره 237908 مورخه 8/9/1402 هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که در آن نحوه برگزاری انتخابات آینده ابلاغ شده بود. بنابر این با پذیرش اصل این نامه توسط هیئت مدیره، مسیر برگزاری مجمع عمومی نوبت دوم اتحادیه با همان چهار دستور قبلی که در مجمع 13 مرداد اعلام شده بود، هموار شد. در بخش‌هایی از شیوه‌نامه هم با توجه به تجربه‌ای که پشت سر گذاشته شد، اعضای محترم شورای مدیران، تسهیلاتی برای مدارک داوطلبان حضور در هیئت مدیره و هیئت بازرسان قرار دادند. به عنوان مثال؛ شرط فعال بودن موسسه، که تأیید آن قبلاً منحصراً در اختیار اتحادیه استان بود، به دلیل اختلاف نظراتی که در دوره قبل پیش آمد، اصلاح و با چهار روش احراز توسط اعضای شورای مدیران تصویب شد. 

مجمع عمومی اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی 29 دی برگزار می‌شود

انجم‌شعاع اظهار کرد: در ساده‌ترین و اولین روشی که داوطبان می‌توانند جهت احراز شرط فعل بودن موسسه خود را اخذ و اعلام کنند، اخذ نامه از یکی از دستگاه‌هایی است که مجوز موسسه را صادر کرده به صورت مکتوب، تأئیدیه فعال بودن موسسه خودشان را دریافت کنند. در روش دوم ممکن است کارشناسان محترم دو دستگاه در استان‌ها در جلسه هیئت مدیره اتحادیه استان به صورت حضوری شرکت کنند و فعال بودن موسسه را توأمان با هیئت مدیره تأیید کنند. روش دیگر اینکه هیئت مدیره و هیئت بازرسی استان، فعال بودن یک موسسه رو توأمان تایید کنند. در صورتی که تأیید فعال بودن موسسه از سه روش قبل به قطعیت نرسد لاجرم روش چهارم به عنوان تسهیل در امر تایید مدارک داوطلبان پیش‌بینی شده که طی آن از طریق ستاد اتحادیه کشوری برای دو دستگاه حاکمیتی که مرجع صدور پروانه فعالیت هستند، مواردی که احراز نشده، اعلام شده، اگر دستگاه مربوطه، تایید فعالیت یک موسسه را اعلام کرد، به عنوان مدارک مثبت، تلقی خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی افزود: یکی دیگر از مسائلی که در این جلسه مطرح شد، بحث پروانه فعالیت موسسات بود با توجه به اقدام ارزشمند دو دستگاه صدور مجوز یعنی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و سازمان دارالقرآن الکریم طی دو سه ماه گذشته، مبنی بر تمدید پروانه فعالیت موسسات، روند تمدید پروانه موسسات به آخرین روزهای خود رسیده و شاید بتوان گفت که بیش از 95 درصد موسساتی که در این زمینه مشکل داشتد تا این لحظه پروانه فعالیتشان تمدید شده و در انتخابات آینده هم با توجه به تسهیلی که در  نشست شورای مدیران به تصویب رسید مشکل جدی نخواهیم داشت.

مجمع عمومی اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی 29 دی برگزار می‌شود

وی در پایان گفت: پس از تصویب شیوه‌نامه، گفت‌وگو در خصوص زمان و مکان مجمع عمومی در جلسه مطرح و گزینه‌های متعددی درباره مکان مجمع پیشنهاد شد و در نهایت با همراهی چند استان از جمله بوشهر، فارس، تهران و خراسان رضوی، شهر مقدس مشهد به عنوان میزبان مجمع عمومی اتحادیه در تاریخ 29 دی‌ماه تعیین شد.

یادآور می‌شود، هفتمین مجمع فصلی مدیران استان‌ها یا همان نشست شورای مدیران استانی به تاریخ 28 آذرماه در تهران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha