دشمن‌شناسی در هزار آیه قرآن
کد خبر: 4189696
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
مدرس دانشگاه همدان مطرح کرد

دشمن‌شناسی در هزار آیه قرآن

حجت‌الاسلام سید‌مجتبی حسینی یمین گفت: قرآن کریم در حدود یک هزار آیه دشمن را به ما معرفی کرده است که شدیدترین دشمن ما یهودیان هستند، چراکه آنها دست از کارهایشان بر نمی‌دارند و دنبال این هستند تا مردم را به سمت یهودیت و نصرانیت ببرند.

حجت‌الاسلام سید مجتبی حسینی یمین، مدرس دانشگاه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین، مدرس دانشگاه همدان، امروز، سوم دی‌ماه در اولین همایش هم‌‎اندیشی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان شهر ازندریان که با حضور جمعی از دانشجویان و به همت مؤسسه تمدن‌ساز آرمان عزیز در سالن آمفی‌تئاتر کتابخانه این شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه تمدن شیطانی و تمدن الهی از ابتدای خلق و با آفرینش آدم و حوا شروع شد، اظهار کرد: در این دو تمدن که یک طرف حزب‌ الله و یک طرف حزب شیطان بود که همواره حزب شیطان در مقابل حزب‌ الله ایستاده است.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا صف این دو تمدن از هم جدا بوده، اما در دوران انبیای الهی جدایی و تقابل این دو بروز پیدا کرده است، به‌طوری که از همان ابتدا با مسئله هابیل و قابیل شروع و در دوران حضرت ابراهیم، موسی، عیسی و... و در دوران پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز تقابل جریان حزب‌ الله و شیطان را شاهد بوده‌ایم، افزود: جریان حق و باطل تا به امروز بوده و امروز ما میراث‌دار آن هستیم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به ظهور و بروز جریان‌های مختلف دوران معاصر همچون سکولار که زاییده تفکر انسانی امروز است، افزود: این جریان‌ها در واقع بنا به خواسته‌های انسانی و هر چه انسان بخواهد بنا نهاده شده و در راستای تقویت جریان حزب شیطان گام برداشته است. در نقطه مقابل جریان حزب الله بوده و قرآن کریم در حدود یک هزار آیه دشمن را به ما معرفی کرده است که شدیدترین دشمن ما یهودیان هستند، در نگاه قرآن کریم آنها دست از کارهایشان بر نمی‌دارند و دنبال این هستند تا مردم را به سمت یهودیت و نصرانیت ببرند.

حسینی یمین اضافه کرد: در این میان اگر کسی نظام حق و باطل را درک کند جایگاه خود را پیدا می‌کند که در سمت و سوی کدام جریان قرار دارد. ممکن است در جریان حزب الله برخی گزاره‌های باطل هم باشد و یا در جریان حزب شیطان گزاره‌های حق هم پیدا شود اما در نهایت آنچه که این دو را از هم جدا می‌کند این است که ولی اینها چه کسی باشد الله یا ولی غیر الله باشد که از نگاه قرآن ولی غیر خدا، طاغوت است.

وی بیان کرد: ما در نگاه خودمان قائل به این هستیم که ولایت فقیه ادامه جریان حزب الله است و از نظر عقلی نیز  قانون‌گذار در جامعه اسلامی خدا و مجری قانون باید کسی باشد که قانون خدا را بلد باشد و حکومت برای فقیه عادل است، اگر ما در جریان حزب الله قرار داریم باید تشکیلاتی کار کنیم هر جا که هستیم به فرموده رهبری آنجا را مرکز دنیا بدانیم  و با کارهایی که  انجام می‌دهیم به تقویت جریان حق بپردازیم.

انتهای پیام
captcha