استقبال مردم روسیه از محصولات دارای نشان حلال
کد خبر: 4189863
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

استقبال مردم روسیه از محصولات دارای نشان حلال

تحقیقات نشان می‌دهد بیش از یک چهارم مردم روسیه، ترجیح می‌دهند محصولات دارای نشان حلال را خریداری کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از بی ان ان بریکینگ، در یک تغییر شگفت‌انگیز در سلیقه مصرف‌کنندگان، روسیه شاهد افزایش علاقه به علامت گواهی حلال در میان جمعیت خود است. با وجود اینکه مسلمانان تنها 15 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، بیش از یک چهارم روس‌ها اکنون محصولاتی را با این برچسب انتخاب می‌کنند. این پیشرفت حاکی از یک روند رو به رشد به سمت محصولات سالم‌تر  است که فراتر از وابستگی‌های دینی است.

 

گواهی حلال: نماد کیفیت

 
ماکسیم پروتاسوف، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان روسیه Rospotrebnadzor، دلایل این افزایش اقبال به نشان حلال را روشن و تأکید کرد که محبوبیت برچسب حلال فراتر از جامعه مسلمانان است. بسیاری از مردم روسیه گواهی حلال را با کیفیت بالاتر، ایمنی و استانداردهای اخلاقی سختگیرانه در تولید مواد غذایی مرتبط می‌دانند.
 
این روند اما به مواد غذایی محدود نمی‌شود. همچنین شامل خدمات و محصولات غیر غذایی است که با اصول حلال مطابقت دارند. افزایش اولویت برای خرید محصولات دارای گواهی حلال نشان دهنده تغییر گسترده سلیقه مصرف‌کننده است. مردم به طور فزاینده‌ای محصولاتی را انتخاب می‌کنند که سالم‌تر و مسئولانه‌تر تولید می‌شوند و با روند تولید پایدار و سالم همسو هستند.
 
علاقه روزافزون به محصولات دارای گواهی حلال در روسیه یک الگوی بازار جدید را نشان می‌دهد. این امر نشان‌دهنده بالاتر رفتن سطح آگاهی  مصرف‌کنندگان و اهمیت ملاحظات اخلاقی و بهداشتی در شکل دادن به روندهای بازار است. از آنجایی که افراد بیشتری محصولات دارای گواهی حلال را انتخاب می‌کنند، کسب‌وکارها ممکن است نیاز به تطبیق داشته باشند و محصولاتی را ارائه دهند که استانداردهای بالای کیفیت، ایمنی و اخلاق را داشته باشند.
 

محبوبیت رستوران‌های حلال

 
بازار غذای حلال در روسیه هم با توجه به افزایش تعداد رستوران‌ها و مؤسسات فعال در این زمینه رونق فراوانی داشته است و این محصولات در میان مسلمانان و سایرین، از محبوبیت فزاینده‌ای برخوردار است.

تعداد فروشگاه‌ها و رستوران‌های حلال به‌ویژه در مسکو افزایش چشمگیری داشته است، آن هم پس از اینکه چند سال پیش تنها دو فروشگاه حلال در این شهر وجود داشت؛ اما تعداد آنها به تدریج افزایش یافت و به ده‌ها رستوران رسیده است؛ علاوه بر این بخش‌های محصولات حلال در مراکز خرید بزرگ هم راه‌اندازی شدند.

مرکز حلال شورای مفتیان روسیه بر استانداردهای کنترل کیفیت مطابق با آموزه‌های شرعی نظارت و گواهینامه‌های مجوز صادر می‌کند و بر تولید و فروش محصولات نظارت دارد.

انتهای پیام
captcha