زنده‌یاد «کاظم آشتیانی» با پژوهش‌های علمی باعث اعتلای نام ایران شد
کد خبر: 4190066
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷

زنده‌یاد «کاظم آشتیانی» با پژوهش‌های علمی باعث اعتلای نام ایران شد

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی با پژوهش‌های ماندگار علمی باعث اعتلای نام ایران شد، گفت: دکتر کاظمی آشتیانی با تلاش خستگی‌ناپذیر و روحیه جهادی توانست حرکت چرخ علمی کشور را سرعت بخشیده و باعث اعتلای نام ایران در جهان شود.

حمیدرضا مسکنی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گیلان

حمیدرضا مسکنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، در آستانه ۱۴ دی‌ماه سالروز درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی، مؤسس پژوهشگاه رویان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه سعید آشتیانی با پژوهش‌های ماندگار علمی باعث اعتلای نام ایران شد، اظهار کرد: ایشان با تلاش خستگی‌ناپذیر و روحیه جهادی توانست حرکت چرخ علمی کشور را سرعت بخشیده و ایران را در تولید و تکثیر سلول‌های بنیادی جنینی در جمع کشورهای مطرح دنیا قرار دهد.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه این پژوهشگر نخبه توانست در درمان ناباروری، تولید و تکثیر و حفظ سلول‌های بنیادی و همانندسازی حیوانات(کلونینگ) کشور را به نماد پیشرفت در حوزه درمان ناباروری تبدیل کند، افزود: زنده‌یاد آشتیانی به ما آموخت که با تلاش و رویکرد جهادی می‌توان کارهای خیلی بزرگ و ماندگار انجام داد و کشور را به قله‌های بلند افتخار، پیشرفت و تکنولوژی رساند.

مسکنی گفت: دانش فراوان، هوش سرشار، توان مدیریتی بالا از یک سو و تعهد، اخلاص و ایمان همیشگی او به خداوند متعال از سویی دیگر سبب شد تا در دوران حیات کوتاه دکتر کاظمی آشتیانی در حوزه فعالیتی‌اش موفقیت‌های چشمگیری را داشته باشد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها از دستاوردهای رویان و تلاش‌های مرحوم کاظمی آشتیانی یاد کرده‌اند و عملکرد این جهادگر فقید را مصداق «فرهنگ بسیجی» و «الگوی جهاد علمی» دانستند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی گیلان با تأکید بر لزوم تبیین و واکاوی ابعاد مختلف شخصیت دانشمند زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی به عنوان یک شخصیت علمی مورد توجه مقام‌ معظم رهبری برای الگوبخشی به نسل جوان، تصریح کرد: در آستانه هجدهمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی آشتیانی می‌طلبد شخصیت و خدمات این دانشمند ممتاز و پر آوازه ایران بیش از پیش به نسل جوان معرفی شود که در این راستا پویش «سعید ایران» توسط جهاددانشگاهی در حال برگزاری است.

گفتنی است، دکتر سعید کاظمی آشتیانی اول فروردین ۱۳۴۰ خورشیدی در تهران به دنیا آمد و در سال ۱۳۶۱ با همکاری دو تن از همکارانش جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد که از سال ۱۳۷۱ با تغییرات ساختار مدیریتی جهاددانشگاهی به سمت ریاست جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران منصوب شد که این مسئولیت تا پایان دوره حیاتش بر عهده وی بود.

وی در طی این سال‌ها مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروه‌های مختلف پژوهشی را راه‌اندازی کرد که  پژوهشکده رویان جهاددانشگاهی یکی از مهم‌ترین این مراکز بود و خردادماه ۱۳۷۰ با مدیریت وی رسماً فعالیت خود را آغاز کرد. این جهادگر فقید در طول دوران حیات ۴۴ ساله‌اش به موفقیت‌های چشمگیری دست‌یافت که آنها در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های بین‌المللی سهمی از یاد نرفتنی دارد. غروب چهاردهم دی‌ماه ۱۳۸۴ قلب این انسان والا از تپیدن ایستاد و علاوه‌ بر خانواده و دوستانش، جامعه علمی کشور را نیز در سوگ و ماتم فقدانش نشاند.

سعید کاظمی آشتیانی

انتهای پیام
captcha