حضرت ام‌البنین(س) الگوی رفتاری کامل برای فرزندان بودند
کد خبر: 4190256
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

حضرت ام‌البنین(س) الگوی رفتاری کامل برای فرزندان بودند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) بانوی صبور و شجاعی بودند که تأثیر مستقیم بر تربیت فرزندان خود داشتند، گفت: آن بانوی والامقام به نحوی حضرت عباس(ع) را تربیت کردند که صلابتش زبان زد بود و حضرت ام‌البنین (س) الگوی رفتاری کاملی برای فرزندان خود بودند.

حضرت ام‌البنین (س) الگوی رفتاری کامل برای فرزندان

بتول محمدی، استاد حوزه علمیه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه با اشاره به چند سیره اخلاقی و تربیتی حضرت ام‌ البنین(س) با بیان اینکه آن بانوی والامقام دارای بصیرت و ایمانی قوی بودند و این شاخصه‌ها نیز در فرزندان ایشان ظهور یافت و همین خصلت‌ها نام این بانوی والامقام را در تاریخ ماندگار کرد، گفت: ادب حضرت ام‌البنین(س) در مقابل ائمه معصومین(ع) از دیگر خصوصیات ارزشمند آن بانوی والامقام و از ویژگی‌های سیره اخلاقی ایشان است.

وی با بیان اینکه وقتی سبک زندگی آن بانوی والامقام را مرور می‌کنیم، مشاهده می‌شود که ایشان الگوی ادب در برابر فرزندان حضرت فاطمه(س) بودند، اظهار کرد: فرزندان حضرت ام‌البنین(س) می‌دیدند که مادرشان تا چه اندازه به فرزندان حضرت فاطمه(س) احترام می‌گذارد براین اساس است که درس ادب را در مکتب مادر خویش می‌آموزند و می‌بینیم که فرزندان ایشان در میدان کربلا به‌طور کامل واقف به شأن و منزلت امام حسین(ع) به عنوان امام زمان خویش بودند و تا پای جان از حریم ولایت دفاع کردند.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سیره تربیتی حضرت ام‌البنین(س) درس‌های مهمی برای همه به ویژه مادران دارد و باید بدانند آن بانوی والامقام فرزندان خود را در دوران کودکی و خردسالی چگونه تربیت کردند و چه نکاتی به آنان آموزش دادند، تصریح کرد: حضرت ام‌البنین(س) از مادران نمونه تاریخ هستند و تا هستی برجاست و صفات حضرت عباس(ع) بر زبان‌ها جاری است سخن از مادر بزرگوار ایشان هم هست چرا که آن حضرت درس ادب، ولایتمداری و عشق را در مکتب مادر آموختند.

محمدی به نقش مادری حضرت ام‌البنین(س) اشاره کرد و افزود: آن بانوی والامقام به قدری با ادب، با وفا و با معرفت بودند که فرزندان حضرت فاطمه(س) را بر فرزندان خود ترجیح می‌داد و چنان با ایشان مادرانه رفتار می‌کرد که فرزندان حضرت فاطمه(س) او را مادر صدا می‌زدند.

وی اظهار کرد: ام‌البنین(س) الگوی مناسبی برای مادران جامعه اسلامی است تا بتوانند به تربیت فرزندانی صالح بپردازند.

این استاد حوزه در پایان تصریح کرد: چنین شخصیت‌هایی از تربیت والایی برخوردار بودند و این امر موجب درجه تعالی آنان نزد خداوند است.

انتهای پیام
captcha