«خانواده آگاه» محور فعالیت‌های گروه کودک و نوجوان اربعین ۱۴۰۳
کد خبر: 4190446
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

«خانواده آگاه» محور فعالیت‌های گروه کودک و نوجوان اربعین ۱۴۰۳

در جلسه گروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به کودکان و نوجوانان و مسئولیت والدین به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت‌های این گروه تعیین شد.

«خانواده آگاه» محور فعالیت‌های گروه کودک و نوجوان اربعین ۱۴۰۳به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، دومین جلسه گروه کودک و نوجوان کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین در بعثه مقام معظم رهبری با حضور اعضای گروه و نمایندگان معاونت فرهنگی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش و کانون فکری کودکان ونوجوانان و با حضور رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین برگزار‌شد.

در این نشست پیشنهادات کمیسیون کودکان و نوجوانان اربعین در نشست مشهد، بخش دانش آموزی سوگواره عبرات و اصول و رویکردهای فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان در اربعین ۱۴۰۳ مورد بررسی و سرفصل‌ها و عناوین و رویکردهای کلان مورد توافق قرار گرفت.

همچنین باتوجه به حضور خانوادگی بخش قابل توجه‌ای از زائران یکی از محورهای اساسی در سیاست‌های این حوزه خانواده آگاه تعیین و مقرر شد تولید محتواهای مناسب و اتخاذ ساز و کارهای لازم برای تحقق این شعار و سیاست تعیین و عملیاتی شود.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام حقیقت، رئیس گروه کودک و نوجوان به ارائه گزارشی از اقدام‌ها و تعاملات با فعالان حوزه کودک و نوجوان پرداخت و گفت: گسترش فعالیت‌های کودک و نوجوان با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در اربعین آینده شاهد خواهیم‌بود.

حجت‌الاسلام احمدی، رئیس کمیته فرهنگی وآموزشی اربعین نیز از اقدام‌های موفق و گسترده ستاد اربعین و وزارت آموزش و پرورش در حمایت از ساماندهی و اعزام دانش آموزان و اجرای طرح موکب مدرسه از سوی دانش آموزان و دایر کردن مواکب دانش‌آموزان در مسیر راه‌پیمایی و مشارکت خوب و فعال در بخش دانش‌آموزی سوگواره عبرات تشکرکرد و گفت: ارسال بیش از شش هزار اثر در هشت رشته از سوی دانش‌آموزان به سوگواره عبرات یکی از عرصه‌های موفق در همکاری مشترک است.

وی همچنین از اقدام‌های ارزشمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پویش کودکان اربعینی که سه‌هزار اثر از سوی کودکان و نوجوانان دریافت شده و برنامه‌های متنوع دیگر در اربعین تشکرکرد و گفت: این تلاش‌ها با انگیزه الهی و با همت مدیران و کارکنان خدوم این دو نهاد انجام گرفته است و ان‌شاء‌الله شاهد توسعه آن خواهیم‌ بود.

انتهای پیام
captcha