افتتاح خط تولید خوراک دام موقوفه گوهرشاد
کد خبر: 4190616
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳

افتتاح خط تولید خوراک دام موقوفه گوهرشاد

خط تولید و بسته بندی خوراک دام موقوفه گوهرشاد با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه افتتاح شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امورخیریهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، رییس سازمان اوقاف و امورخیریه، در حاشیه بازدید از خط تولید و بسته‌بندی خوراک دام مجتمع پرورش دام و کشاورزی موقوفه گوهرشاد در جمع خبرنگاران، گفت: خوشبختانه با نظم و انضباط کاری از نزدیک مشاهده کردیم، تکمیل زنجیره به مفهوم بسته‌بندی خوراک و آنالیز خوراک‌های مورد نیاز حیوانات اهلی از جمله بره، میش آبستن یا قوچ پرواری، بره نر پرواری و... انجام شده است.

وی با بیان اینکه این کار برای دامداری با تعداد محدود بیرون مجموعه هم ثمراتی داشته است، ادامه داد: این دامداری‌ها می‌توانند به نوبت و طبق جدول زمان خاصی خوراک دارای مکمل‌های لازم خود را از مجموعه دامپروری گوهرشاد خریداری کنند و پروتئین لازم را برای دام خودشان تأمین کنند.

خاموشی اظهار کرد: توانایی موقوفه گوهرشاد در این خصوص قابل تحسین است و پیشنهاد می‌کنم که راجع به پشم دام‌ها تدبیری شود، چون پشم‌ها معمولا در دام سبک دور ریخته می‌شود، حداقل می‌توان یک نخریسی بزرگ بافت سنتی، راه‌اندازی شود تا پشم به مرحله تولید برسد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهادی دیگری در زمینه استفاده از محصولات دامی بیان کرد و افزود : تریتیکاله در مقایسه با جو و محصولات ارتفاع خوشه بیشتر است اگر در هکتار ،۲۰ الی ۳۰ تن برداشت کنند به صورت سبز می‌تواند پروتئین بیشتری را از سیلو تامین  و سبد غذایی را تکمیل کنند.

وی گفت: علاوه بر این نیز در این مکان می‌توان کارخانه نئوپان پست ایجاد کرد به این مفهوم سرشاخه‌ها و چوب‌های حرص شده باغ‌های منطقه را به نئوپان تبدیل کرد. برای تاسیس چنین کارخانه‌ای مطالعه کنید منبع آن را بنویسید، طرح تجاری آن، هم برای این منطقه و هم منطقه کلات آماده باشد.

گفتنی است مجموعه دامپروی و کشاورزی موقوفه گوهرشاد دارای سایت پرورش دام سبک، پرورش ماهی و اراضی کشاورزی شامل کشت آبی گندم، جو و... و دارای دو استخر ذخیره آب با حجم مجموع 92 هزار مترمربع است.

انتهای پیام
captcha