مبانی قرآنی، اهمیت حضور مردم و اثرگذاری آنها را بیان می‌کند
کد خبر: 4190808
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
سخنگوی دولت:

مبانی قرآنی، اهمیت حضور مردم و اثرگذاری آنها را بیان می‌کند

علی بهادری جهرمی در بازدید از ایکنا گفت: مبانی قرآنی اهمیت حضور مردم در صحنه و اثرگذاری آنها را به صراحت بیان می‌کند. به تعبیر قرآن مردم اداره‌کننده امور، متولی اقامه قسط و اجرای حدود هستند.

مبانی قرآنی اهمیت حضور مردم در صحنه و اثرگذاری آنها را به صراحت بیان کرده استبه گزارش ایکنا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت، امروز، شنبه 9 دی ماه، در جریان بازدید از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در نشستی با حضور رئیس و معاون فرهنگی جهادانشگاهی با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی گفت: توفیقی است که در روز بصیرت در یک مجموعه خبری ـ رسانه‌ای بصیرت‌افزا حضور پیدا کرده‌ام. فعالیت رسانه‌ای ایکنا در جنگ رسانه‌ای که علیه انقلاب، نظام، اخلاق و انسانیت با سردمداری شیاطین روز به راه افتاده است، کاری فاخر است. همچنین، فعالیت خبری ایکنا متکی و مبتنی بر بهترین اثر موجود در آفرینش یعنی قرآن کریم پایه‌ریزی شده است، با این تعریف این مجموعه دو نشان را برای خود دارد؛ یکی نبرد در عرصه جنگ رسانه‌ای و دیگری فعالیت بر پایه عالی‌ترین و عمیق‌ترین سند موجود در اختیار بشر.
 
سخنگوی دولت اظهار کرد: اگر ما بتوانیم در حوزه‌های بصیرت‌افزایی و روشنگری در مسائل کلان و تحلیل‌های کلان ملی و بین‌الملل و منطقه‌ای، موفق عمل کنیم، نتیجه آن اثرگذاری بر تشکیل و شکل‌گیری رویدادهایی چون؛ 9 دی‌ها، 22 بهمن‌ها و ... است که امثال فتنه سال گذشته را خاموش و مهار کرد.
 
بهادری جهرمی بیان کرد: هر کسی بتواند در این مسیر جهاد کند، قدم بردارد و قلم بزند، اجرش قابل ارزیابی و اندازه‌گیری نیست و شما هم باید با این نیت در این رسانه قرآنی فعالیت کنید. شما در این زمینه مصداق «مجاهد فی سبیل الله» هستید که در مسیر درست و نیت درست قدم برمی‌دارید. 
 
بهادری جهرمی با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور طی یک دهه گذشته به واسطه سیاست‌ها و راهبردهای ناصحیح گفت: ای کاش راهبردهای ما قرآنی بود اما این راهبردهای گذشته چندان منطبق با مبانی قرآنی و انقلاب اسلامی نبود و به طور طبیعی نتایج این راهبردها موجب شد، مشکلاتی به وجود آید که سرعت حرکت را دچار کندی کند و اولویت‌ها را مقداری تغییر دهد.
مبانی قرآنی اهمیت حضور مردم در صحنه و اثرگذاری آنها را به صراحت بیان کرده است
 
وی اضافه کرد: خانواده‌ای که فرزند او دچار بیماری شده و معطل درمان و داروست، به طور طبیعی از مسئله تربیت فرهنگی و مسیر پیش‌بینی شده برای آموزش، تحصیل و ازدواج این فرزند عقب می‌افتد و وضعیت جامعه ایرانی در دهه گذشته و تا زمانی که دولت سیزدهم شروع به کار کرد، اینگونه بوده است.
 
سخنگوی دولت ابراز امیدواری کرد که با گشایش تدریجی گره‌ها و فعال‌تر شدن فضاهای دانشگاهی، وضعیت به حالت عادی برمی‌گردد. سه سال تعطیلی کرونایی مدارس، دانشگاه‌ها، مجموعه‌های فرهنگی همچون هیئات و حسینیه‌ها در حوزه فرهنگ، آموزش، اجتماع، کسب و کار و اقتصاد اثرگذار بوده اما کم کم این فعالیت‌ها پا گرفته و مسائل حل خواهد شد.
 
بهادری جهرمی در ادامه با اشاره به مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: رسالت من و شما به ویژه شما که هم در حوزه رسانه و هم در حوزه فرهنگ قرآنی فعال هستید، در این ایام و موقعیت‌های خاص که نقاط عطف هستند، بسیار مضاعف است. ایام انتخابات از اتفاقات خاص در کشور است. انتخابات مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری چهار سال آینده کشور را مشخص می‌کند زیرا مجلس شورای اسلامی قوه ریل‌گذار کشور است. انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز مسیر 8 سال آینده را مشخص می‌کند و این مجلس عالی‌ترین مجلس مردمی از نظر جایگاه در کشور است و نظارت بر رهبری را برعهده دارد.
 
بهادری جهرمی با تأکید مجدد بر این رسالت مضاعف گفت: مبانی قرآنی اهمیت حضور مردم در صحنه و اثرگذاری آنها را به صراحت بیان کرده است. شما به منزله فعال در حوزه قرآنی، به صورت درونی و دلی باور دارید که قرآن بیان می‌دارد «مردم اداره‌کننده امور، متولی اقامه قسط و اجرای حدود هستند». خداوند مسیر را برای ما مشخص کرده و علمای دین با تحقیق و مطالعه ما را به مسیر درست رهنمون می‌کنند اما در نهایت اجرا و اداره امور برعهده من و شماست. لذا تکلیف ما در این برهه‌ها مضاعف است.
 
وی با اشاره به جنگ تمام‌عیار دشمنان علیه ملت ایران گفت: ایادی کفر و شیاطین سال گذشته برای ضربه به ملت ایران دور هم جمع شدند و شاید اگر سال گذشته می‌گفتیم اینها همگی ضد انسانیت، ضد حقوق بشر و ضد حقوق زن هستند، عده‌ای در دل خود هنوز تردید داشتند اما امروز ماجرای غزه همه این تردیدها را از بین برده و نشان می‌دهد اینها ضد حقوق زن، ضد حقوق کودک، ضد اخلاق و ضد انسانیت هستند و در اساس اخلاق و انسانیت را قبول ندارند.
 
بهادری جهرمی بیان کرد: از برکات‌ ایستادگی و جهاد جوانان حماسه‌آفرین حماس این بود که پرده‌های نفاق کنار رفت و مشخص شد آنهایی که مدعی دفاع از حقوق بشر، آزادی و زن هستند، دروغ می‌گویند. این دشمنان تمام‌قد و سال‌های سال است که علیه کشور ما در حال اجرای عملیات هستند و طبیعی است که در دستگاه محاسباتی ما ممکن است تا حدی تأثیرگذار باشند و این رسالت مجموعه‌هایی مانند ایکنا را مضاعف می‌کند.
 
سخنگوی دولت در پایان اظهار کرد: امیدوارم با همکاری و همیاری هم بتوانیم هرچه بهتر به رسالت تاریخی خود و سربازی قرآن و انقلاب اسلامی عمل کنیم. مردم در طول 45 سال گذشته بهترین نمره را گرفتند و نمره مردم در مسیر پیروی از ولایت، حرکت در مسیر اسلام و قرآن و انقلاب چند سر و گردن بالاتر از بقیه بوده است و آنها همیشه حرف آخر را زده‌اند. امیدواریم در انتخابات پیشرو نیز شاهد یک رقابت پر شور باشیم.
مبانی قرآنی اهمیت حضور مردم در صحنه و اثرگذاری آنها را به صراحت بیان می‌کند
 
در بخش دیگری از این نشست از کتاب «حسین(ع) ماورای زمان» مجموعه سخنرانی‌های حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی، مدیرعامل اسبق ایکنا و شهید ترور در مجلس شورای اسلامی (خردادماه 1396) که به همت همسر ایشان مریم سادات سمایی تدوین و از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان جهاددانشگاهی منتشر شده است، رونمایی شد.
 
مبانی قرآنی اهمیت حضور مردم در صحنه و اثرگذاری آنها را به صراحت بیان می‌کند
همچنین، در پایان این دیدار و گفت‌وگو،‌ حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی کارت خبرنگار افتخاری قرآن را به علی بهادری جهرمی اهدا کرد.      
انتهای پیام
captcha