زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی یک فرهنگ و مکتب بود
کد خبر: 4190909
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی یک فرهنگ و مکتب بود

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان با بیان اینکه سیره اخلاقی و رفتاری زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی باید برای همه جهادگران به‌ویژه دانشمندان، جوانان و دانشجویان یک الگو باشد، گفت: اخلاص در کار مهمترین ویژگی بارز این جهادگر بزرگوار است.

مهدی باقریان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهیمهدی باقریان، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان در گفت‌‌وگو با ایکنا از گلستان، ضمن گرامیداشت یاد زنده‌یاد کاظمی‌‌آشتیانی گفت: زنده‌یاد آشتیانی یک فرد نبود و باید به ایشان به چشم یک فرهنگ و منش نگاه کرد و شخصیت این فرد بزرگوار را به یک مکتب تبدیل کرد. 

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان با بیان‌ اینکه سیره اخلاقی و رفتاری ایشان باید برای همه جهادگران به ویژه دانشمندان، جوانان و دانشجویان یک الگو باشد، اظهار کرد: اخلاص در کار مهمترین ویژگی بارز ایشان بود که سبب شد جز برای رضای خدا کار نکند.

باقریان، تلاش را از دیگر ویژگی‌های این چهره‌ درخشان علمی ایران دانست و افزود: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی بارها یک مسیر را طی می‌کرد و با توکل و استعانت از خدای متعال و داشتن روحیه خودباوری در نهایت به مقصود می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه ایشان از جمله شخصیت‌های مؤثر در تیم‌سازی بوده است، اظهارکرد: دکتر کاظمی‌آشتیانی با شخصیت تأثیرگذار خود افراد را همچون پروانه به دور شمع جمع می‌کرد و با ایجاد یک فرهنگ در یک کالبد سبب منظم شدن و اثربخش شدن کارها ‌بود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان «اخلاق مداری» را بعد دیگر این شخصیت علمی برشمرد و ادامه داد: همه هم‌رزمان ایشان در جبهه علمی، خانواده و مخاطبین در زمینه اصول اخلاقی، عطوفت و مهربانی ایشان در ارتباط با دیگران خاطرات زیادی نقل کرده‌اند.

باقریان فهم درست نیازمندی‌های اولویت‌دار را از ویژگی دیگر زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی دانست و بیان‌ کرد: طبق منویات رهبری باید به دنبال کارهای نشدنی یا آنچه که دیگران فکر می‌کنند توانایی عملی شدن را ندارند رفته و بر نظام مسائل کشور و استان سوار شده و به اولویت اصلی، جامعه عمل بپوشانیم.

وی با بیان‌ اینکه مهمترین مؤلفه روحیه جهادی یعنی جهد و کوشش در کنار بقیه مؤلفه‌ها در ایشان بیشتر تجلی و بروز پیدا کرده است، افزود: منظومه فکری و خط‌مشی دکتر آشتیانی باید به یک مدل کارکردیِ قابل تحقق و مکتوب تبدیل شده و به ادارات و نهادها تسری پیدا کرده تا با بهره‌گیری از آن به درهم شکستن هیمنه دشمن پرداخت.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی گلستان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند: «هر تلاشی جهاد نیست و کار جهادی باید شما را به سمتی ببرد که نقشه‌های دشمن را خنثی کنید»، تصریح کرد: روحیه جهادی ایشان حتی در کار علمی نیز بیشتر معطوف به دشمن ستیزی بود.

باقریان با بیان اینکه شخصیت علمی کشورمان خدمات ارزنده‌ای در مباحث علوم نو برای ایران اسلامی داشته‌ است، گفت: شاهکار شاخص ایشان تأسیس پژوهشگاه رویان بوده تا بستری برای درمان ناباروی باشد و تجربه شیرین شنیدن نام «مادر» را برای صدها هزار نفر به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام
captcha