زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی از نوابغ گمنام و بی‌ادعای کشور بود
کد خبر: 4191044
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی از نوابغ گمنام و بی‌ادعای کشور بود

سرپرست جهاد‌دانشگاهی همدان گفت: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی، این چهره برجسته علمی زمانی بروز و ظهور یافت که پژوهش و نوآوری جایگاه برجسته‌ای در کشور نداشت و بعضی از افراد فعالیت‌های پژوهشی و حرکت در لبه علم را خارج از توان محققان ما می‌دانستند.

مهدی میرزاپور، سرپرست جهاد دانشگاهی همدانمهدی میرزاپور، سرپرست جهاددانشگاهی همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان در آستانه هجدهمین سالروز درگذشت سعید کاظمی‌آشتیانی، اظهار کرد: این دانشمند متعهد از جمله نوابغ گمنام کشور بود که با روحیه جهادی و بی‌ادعای خود توانست آینده متفاوت و درخشان در حوزه سلول‌های بنیادی را رقم بزند.

وی افزود: این پژوهشگر کم‌نظیر با نبوغ مثال‌زدنی خود دروازه‌هایی از علم و دانش را به روی کشور و همه محققان گشود که به برکت آن امروز ایران اسلامی توانست در حوزه سلول‌های بنیادی قدم‌های بزرگی برداشته و خدمات پیشرفته و ارزشمندی را به مردم ارائه کند.

میرزاپور با اشاره به اینکه این دانشمند فقید، فعالیت‌های پژوهشی و مدیریتی خود را معطل منابع مالی یا امکانات نمی‌کرد، بیان کرد: با روحیه جهادی و با حداقل امکانات و منابع، اراده راسخ و همچنین با اعتقاد به جوانان دستاوردهای بزرگی را در عرصه پژوهش برای کشور رقم زد، به نحوی که این امر با شرایط کشور در آن مقطع زمانی برای ناظران بیرونی غیرقابل انجام بود.

وی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را نخبه انقلابی و مدیر جهادی برشمرد و گفت: این چهره برجسته علمی زمانی بروز و ظهور یافت که پژوهش و نوآوری جایگاه برجسته‌ای در کشور نداشت و بعضی از افراد فعالیت‌های پژوهشی و حرکت در لبه علم را خارج از توان محققان ما می‌دانستند. به‌دلیل همین تلاش‌‎ها و دستاوردها، رهبر معظم انقلاب اسلامی وی را از افتخارات ملی و به تعبیری باعث افزایش احساس هویت ملی دانسته و توصیه کردند این شخصیت برجسته کشورمان به عموم مردم معرفی شود.

انتهای پیام
captcha