بزرگداشت «سعید ایران» و رونمایی از یادمان زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی
کد خبر: 4191713
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

بزرگداشت «سعید ایران» و رونمایی از یادمان زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی

همزمان با هجدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی مراسم بزرگداشت این دانشمند کشورمان با عنوان «سعید ایران» برگزار و از یادمان دکتر سعید کاظمی‌آشتیانی رونمایی شد.

بزرگداشت «سعید ایران» و رونمایی از یادمان زنده‌یاد کاظمی آشتیانیبه گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم هجدهمین سالروز درگذشت زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی، بنیانگذار پژوهشگاه رویان با عنوان «سعید ایران» از صبح امروز پنج‌شنبه 14 دی ماه در سالن کنفرانس خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد.

این مراسم یادبود با سخنرانی عبدالحسین شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان آغاز شد. وی با اشاره به برگزاری پویش سعید ایران، گفت: اتفاقات خوبی با این پویش رخ داد و بسیاری با شخصیت و ویژگی‌های دکتر آشتیانی آشنا شدند. کاظمی‌آشتیانی امروز یک فرهنگ کاری است؛ همانطور که سردار سلیمانی توانست یک منش خاص را معرفی کند و با دست خالی و همت بالا با تربیت یک نسل کار بزرگی را برای کشور انجام داد که هر کدام یک صدقه جاریه است، دکتر کاظمی‌آشتیانی هم با تربیت نیروهای علمی یک فرهنگ کاری را معرفی کرد. 

شاهوردی ادامه داد: همانطور که زنده‌یاد آشتیانی گفتند امروز مؤثریم و فردا اثر هستیم، امیدواریم در طول زندگی کارهایی انجام دهیم که صدقه جاریه باشد و خیرات آن پس از مرگ نیز به ما برسد. ما امروز شاهد به ثمر نشستن تلاش‌های کاظمی اشتیانی هستیم و هر فعالیتی امروز به ثمر می‌نشیند نطفه آن در زمان دکتر کاظمی آشتیانی گذاشته شده است.  

وی به تولد بیش از ۴۰ هزار نوزاد و تربیت افراد پایبند به اصول و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: اینها از اقدامات موثری بود که موجب شد دعای خیر خانواده‌هایی که چراغ خانه آنها روشن شده به روح بلند کاظمی اشتیانی برسد. 

حسن مسلمی‌نائینی، رئیس جهاددانشگاهی نیز تصریح کرد: دکتر کاظمی‌آشتیانی برای همه الگوست؛ برای دانشمندان، مدیران، کارمندان، پزشکان و ... الگوست و می‌توان از زندگی ایشان درس گرفت. 

یکی از بندهای بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص معنویت و اخلاق است و در چهل سال اول انقلاب موفقیت‌های ما به کمک معنویت و اخلاق بود؛ کاظمی‌آشتیانی نیز در این عرصه زبانزد و الگو بود. 

اجرای سرود زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی و مرشدخوانی با محور بیان دستاوردهای پژوهشگاه رویان و زنده‌یاد کاظمی آشتیانی بخش دیگزی از مراسم بود و برگزیدگان پویش سعید ایران نعرفی شدند.  

در ادامه حاضران در مراسم بزرگداشت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به سمت محل یادمان این دانشمند فقید کشورمان حرکت کرده و ضمن قرائت فاتحه بر مزار ایشان از یادمان دکتر کاظمی‌آشتیانی رونمایی شد.

به گزارش ایکنا، همچنین در قطعه ۵۰ بهشت زهرای تهران نمایشگاهی از توانمندی‌های جهاددانشگاهی از جمله معرفی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، خبرگزاری‌های ایکنا، ایسنا و مرکز افکارسنجی ایسپا برپا شده است. 

همچنین غرفه «سلامت» نیز توسط جهادگران جهاددانشگاهی در دو بخش ایجاد شده است. در بخش دندانپزشکی متقاضیان به صورت رایگان ویزیت می‌شوند و در صورتی که نیاز به درمان داشته باشند برای درمان به مراکز دندانپزشکی جهاددانشگاهی معرفی می‌شوند. در بخش دوم نیز متخصصان مرکز فیزیوتراپی حضور دارند که متقاضیان را به صورت رایگان معاینه می‌کنند و مشخصات بیمار یادداشت و از طریق مرکز تخصصی جهاددانشگاهی برای درمان با آنها تماس گرفته می‌شود.

یادآوری می‌شود، نمایشگاه جانبی نیز با عنوان «سعید ایران» در قطعه 16 بهشت زهرا(س) با هدف بزرگداشت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی برپاشده است و علاقه‌مندان تا ساعت 17 روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ دی ماه با مراجعه به این قطعه می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام
captcha