جشن ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در المصطفی برگزار شد
کد خبر: 4191818
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸

جشن ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) در المصطفی برگزار شد

جشن میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام خمینی (ره) در سازمان مرکزی جامعه المصطفی برگزار شد.

سیدحمید جزایری، معاون آموزش جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحمید جزایری، معاون آموزش جامعه المصطفی، عصر امروز، ۱۳ دی‌ماه طی سخنانی به پنج مرحله زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ایام ولادت، حضور در مکه و حمایت از رسول گرامی اسلام(ص)، زندگی آن حضرت در مدینه و فضائل فراوانی که از حضرت در این دوره روایت شده است، دوره چند ماهه پس از رحلت رسول اکرم(ص) تا شهادت و دوره پس از شهادت تا ظهور امام عصر(عج) که توسط خود حضرت تدبیر شد، پنج مرحله اصلی زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را تشکیل می‌دهد.

وی به تبیین دوره چهارم زندگی حضرت زهرا(س) پرداخت و خاطرنشان کرد: در این مرحله با دو ویژگی ممتاز حضرت زهرا(س) مواجه هستیم. نخست آنکه پس از رحلت پیامبر(ص)، حضرت جبرئیل بر حضرت زهرا(س) نازل می‌گردید؛ منصبی انبیائی که پس از آن حضرت منقطع گردید.

معاون آموزش المصطفی ادامه داد: دومین ویژگی بارز حضرت زهرا(س)، در مادر و دختر گرامی ایشان نیز وجود داشت. حضرت خدیجه(س) نخستین فردی بود که در اوج تنهایی پیامبر(ص)، به او ایمان آورد و از نبوت حمایت مؤثر کرد. حضرت زینب (س) نیز از همین ویژگی نسبت به امام حسین(ع) برخوردار بود و در اوج غربت اسلام و ظلمت جامعه بشری، مانند کوه ایستادگی کرد تا ماجرای کربلا به فراموشی سپرده نشود.

وی با تشریح شرایط جامعه اسلامی پس از رحلت نبی گرامی اسلام (ص)، تصریح کرد: در دورانی که یاران نبی مکرم اسلام (ص) هر یک به بهانه‌ای مسیر دیگری را طی نمودند و در کنار امیرالمؤمنین (ع)، بیش از دو سه چهره شاخص حضور نداشت، حضرت فاطمه (س) با شناخت کامل از رسالت خود در برابر سکوت و خمودگی جامعه اسلامی نسبت به مسئله جانشینی رسول خدا (ص) ایستاد. قرائت خطبه در مسجد رسول اکرم (ص)، مورد اهانت قرار گرفتن، گریه‌های آن حضرت و … بخشی از تلاش‌های ایشان برای جلوگیری از انحراف مسیر نبوت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین جزایری در پایان خاطرنشان کرد: همین ویژگی، در سطحی پایین‌تر، در وجود مبارک امام خمینی(ره) نیز مشاهده می‌شود که در دوران خفقان و ظلمت طاغوت، انقلاب اسلامی ملت ایران را رهبری کرد. تشکیل جبهه مقاومت اسلامی در منطقه که مرهون تلاش شبانه‌روزی شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان دلاور ایشان است، الگوبرداری شده از ویژگی فاطمه زهرا(س) بود.

انتهای پیام
captcha