پایان طرح بهار قرآنی دانشجویان در قطر
کد خبر: 4192831
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸

پایان طرح بهار قرآنی دانشجویان در قطر

اداره دعوت و ارشاد دینی وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر از پایان برنامه «بهار قرآنی دانشجویان» در این کشور خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، اداره دعوت و ارشاد دینی وزارت اوقاف و امور اسلامی از پایان برنامه «بهار قرآنی» ویژه دانشجویان قطر خبر داد. این برنامه با حضور دانشجویان 12 مرکز قرآنی از سراسر قطر برگزار شد.

برنامه بهار قرآنی دانشجویان از سوی معاونت قرآن کریم و علوم قرآنی وزارت ارشاد قطر برگزار شد و شامل برنامه‌های آموزشی مختلف، مسابقات ورزشی و فعالیت‌های متعدد قرآنی بود.

این برنامه با هدف تقویت انگیزه دانشجویان مراکز قرآنی و  همچنین جذب گروه‌های جدید از دانشجویان به فراگیری قرآن و مشارکت در فعالیت‌های قرآنی برگزار شد و در پایان از 32 دانشجو تجلیل و هدایایی به آنها تقدیم شد.   

معاونت قرآن وزارت اوقاف و امور دینی قطر اعلام کرده است قصد دارد این برنامه را به صورت سالانه برگزار کند.

 فعالیت‌های قرآنی دانشجویی و دانش‌آموزی در سال‌های اخیر در قطر رونق بسیاری یافته است. از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌ها می‌توان به طرح تدوین مصحف صوتی با قرائت دانشجویان قطری و همچنین برگزاری مسابقات و محافل قرآنی برای گروه‌های سنتی مختلف اشاره کرد.

از سویی وزارت اوقاف قطر با برگزاری مسابقات قرآنی در سطح بین‌المللی نیز بر گسترده فعالیت‌های قرآنی خود افزوده است. از جمله مهم‌ترین این مسابقات می‌توان به مسابقه «برترین برترین‌ها» اشاره کرد که سالانه در میان برگزیدگان مسابقات مهم بین‌المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha