آغاز ثبت‌نام سومین گروه از اولویت‌های حج تمتع 1403
کد خبر: 4193256
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

آغاز ثبت‌نام سومین گروه از اولویت‌های حج تمتع 1403

از امروز چهارشنبه 20 دی‌ماه دارندگان قبوض حج تمتع تا تاریخ 31 تیرماه 1386 می‌توانند پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند.

آغاز ثبت‌نام سومین گروه از اولویت‌های حج تمتع 1403به گزارش ایکنا، در حالی که از روز جمعه ۱۵ دی ماه ثبت‌نام از افراد دارای اولویت تشرف به حج تمتع سال ۱۴۰۳ با مراجعه واجدین شرایط به سامانه  https://reserve.haj.ir به‌صورت غیرحضوری آغاز شده است، با تداوم ثبت‌نام‌ها، از امروز چهارشنبه 20 دی‌ماه دارندگان قبوض حج تمتع تا تاریخ 31 تیرماه 1386 می‌توانند پیش‌ثبت‌نام خود را انجام دهند.

در این مرحله تمامی متقاضیان اعزام به حج تمتع سال ۱۴۰۳ ‌باید مبلغ ۱۴۰ میلیون تومان (با احتساب مبلغ قبض ثبت نام اولیه و سود متعلقه به آن) و از طریق درگاه اینترنتی سازمان حج و زیارت پرداخت کنند. بدیهی است باقیمانده هزینه سفر(که بر مبنای هزینه‌های ارزی و ریالی محاسبه می شود) هنگام ثبت نام قطعی افراد در کاروان‌های اعزامی، که متعاقباً اعلام خواهدشد، دریافت می‌شود.

در صورتی که طی پنج روز آینده ظرفیت کاروان‌های اعلام شده از سوی سازمان حج و زیارت پر نشود، صرفاً در استان‌هایی که ظرفیت باقی مانده است، دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع تا تاریخ اول مرداد ماه 1386 برای ثبت‌نام فراخوان خواهندشد.

لازم به ذکر است، هم‌اکنون سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت برای پیشگیری مشکل عمره و نیز گفت‌وگو در خصوص حج تمتع در عربستان به سر می‌برد. یکی از مفاد گفت‌وگوی رئیس سازمان حج و زیارت با مسئولان حج عربستان در خصوص سهمیه حج ایران است و با توجه به افزایش جمعیت ایران به حدود 90 میلیون نفر این احتمال وجود دارد که سهیمه ایران در حج تمتع از 87 هزار و 550 نفر به 90 هزار نفر افزایش پیدا کند.

یادآوری می‌شود، عملیات اعزام کاروان‌های حج تمتع، از اوایل ماه ذی‌القعده (دهه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز و با پایان ماه ذی‌الحجه و اوایل ماه محرم ۱۴۴۶ (نیمه دوم تیرماه ۱۴۰۳) خاتمه خواهدیافت.

آغاز ثبت‌نام سومین گروه از اولویت‌های حج تمتع 1403

انتهای پیام
captcha