۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ایلام زیر چتر جهش تولید در دیم‌زار‌ها
کد خبر: 4193851
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

۱۰۰ هزار هکتار از اراضی ایلام زیر چتر جهش تولید در دیم‌زار‌ها

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام گفت: طی سال زراعی جاری، بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر چتر حمایتی طرح جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.

محمد زارع، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان ایلامبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان ایلام، محمد زارع، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایلام در جلسه با رئیس و مسئولان اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان، اظهار کرد: طی سال زراعی جاری بیش از 100 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر چتر حمایتی طرح جهش تولید در دیم‌زارها قرار دارد.   

وی افزود: با توجه به اهمیت و ظرفیت بسیار خوب زمین‌های دیم کشاورزی در استان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تمامی توان در این زمینه ورود کرده و با همکاری سازمان جهادکشاورزی در تلاش است این حوزه به صورت ۱۰۰ درصدی فعال و بهره آن در امنیت غذایی کشور و سفره مردم دیده شود.

زارع با بیان اینکه ستاد اجرایی در حوزه دیم‌زار‌ها سرمایه‌گذاری بسیار خوبی کرده و جهادکشاورزی استان هم همکاری و همراهی دارد، افزود: با تلاش بی‌وقفه و نظارت دقیق طی سال گذشته در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها در استان رتبه نخست کشور به ایلام اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایلام، با تأکید بر اینکه سال جاری اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های استان با قدرت و گستردگی بیشتری ادامه می‌یابد، بیان کرد: با اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها مکانیزاسیون کشاورزی استان به روز می‌شود و نتیجه آن بهره‌وری بیشتر و افزایش تولید است.

وی ادامه داد: افزایش سطح زیر کشت و حمایت از کشاورزان دیمکار استان در سال جاری ارتقای بسیار خوبی پیدا خواهد کرد و جای امیدواری دارد با نظم، همکاری و پیگیری‌هایی که بین جهاد کشاورزی استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) وجود دارد، این طرح به خوبی در استان جواب می‌دهد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ایلام، با بیان اینکه با توجه به وجود اراضی مستعد دیم در استان انتطار می‌رود این حوزه در استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد، افزود: سال گذشته اعتبارات در نظر گرفته شده برای افزایش سطح زیر کشت در دیمزار‌های استان تمام و کمال اختصاص یافته است.

زارع، با اشاره به اینکه در سال جاری از کشاورزان دیمکار استان حمایت بیشتری می‌شود، بیان کرد: اطلاع‌رسانی‌ها و همکاری بسیار خوب رسانه‌ها در استان باعث شد کشاورزان دیم‌کار به خوبی از اجرای این طرح آگاه شوند و خوب پای کار بیایند.

وی به وجود ظرفیت بزرگ در حوزه کشاورزی و دامپروری ایلام اشاره کرد و ادامه داد: باید در اجرای طرح جهش تولید از کشت تک‌محصولی عبور کرده و تنوع کشت صورت گیرد تا دستیابی به پایداری تولید تسهیل شود.

زارع با تأکید بر اینکه مکانیزاسیون کشاورزی در ایلام باید به‌روز و وسایل کشت سنتی کنار گذاشته شود تا بهره‌وری تولید افزایش یابد، بیان کرد: یکی از ضعف‌های استان در کشت محصولات زراعی، استفاده از وسایل قدیمی و سنتی است که ضمن تخریب ساختار خاک و افزایش فرسایش آن، مانع افزایش بهره‌وری می‌شود. 

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تمام توان برای محرومیت‌زدایی در استان پای کار است، اما می‌طلبد که همه دستگاه‌ها نیز همکاری لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام
captcha