میمهانی 4 هزار فرشته زمینی در سنندج
کد خبر: 4194619
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

میمهانی 4 هزار فرشته زمینی در سنندج

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری بزرگترین جشن تکلیف «فرشته‌های کُرد ایرانی» با حضور چهار هزار دانش‌آموز دختر پایه سوم در وزرشگاه 22 گولان سنندج خبر داد.

محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 28 دی در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: در راستای آغاز شیرین سن تکلیف برای دانش‌آموزان دختر استان کردستان جشن تکلیف «فرشته‌های کُرد ایرانی» یکشنبه، یکم بهمن در ورزشگاه ۲۲ گولان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور 4 هزار دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی در این مراسم باشکوه جشن تکلیف افزود: در این جشن تکلیف بزرگ برای اولین بار از خانواده‌های دانش‌آموزان دعوت شده تا فرزندانشان را همراهی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان به تخصیص اعتبار 850 میلیون تومانی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان برای برگزاری این جشن بیان کرد: این میزان اعتبار برای خرید کیف، سجاده و چادر نماز کودکان برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مراسم هزینه شده است.

وی با اشاره به ارسال این هدایا به مدارس شهرستان سنندج افزود: هدایای دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان ۳۰ مدرسه در ناحیه یک و ۱۵ مدرسه در ناحیه دو ارسال شده و به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کاروند به برگزاری مراسم پیاده‌روی دانش‌آموزان دختر قبل از مراسم جشن تکلیف به عنوان یکی از برنامه‌های جنبی این جشن بزرگ اشاره و اظهار کرد: در راستای برگزاری این مراسم پیاده‌روی این چهار هزار دانش‌آموز دختر ابتدایی در چهار راه حاجی آباد سنندج اجتماع پیدا می‌کنند و به طرف ۲۲ گولان راهپیمایی خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه در مراسم جشن تکلیف «فرشته‌های کُرد ایرانی» نماز جماعت شکری با حضور دانش‌آموزان ادا می‌شود، افزود: در تلاشیم تا برنامه در خور شأن بچه‌ها  حاضر در این مراسم برگزار کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به برگزاری برنامه‌های شاد و متنوعی از جمله اجرای موسیقی «نمایش عروسکی» و دعوت از مجریان مطرح کشوری و استانی از جمله این برنامه‌ها بوده است.

وی با اشاره به تهیه تعدادی هدیه برای دانش‌آموزان شرکت کننده در مراسم یادآور شد: در راستای برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی هماهنگی لازم با شورای ترافیک و سایر نهادهای مربوطه انجام شده و در این روز سرود دسته جمعی توسط دانش‌آموزان خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha