بهره‌مندی بیش از 5 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه تأمین اجتماعی
کد خبر: 4194871
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
در فارس

بهره‌مندی بیش از 5 هزار زن سرپرست خانوار از خدمات بیمه تأمین اجتماعی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس گفت: در حال حاضر پنج هزار و 89 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد از خدمات بیمه تأمین اجتماعی برخوردار هستند.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارسبه گزارش ایکنا از استان فارس،‌ مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه طرح بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار از سال 86 تاکنون در راستای توسعه حمایت‌های دولتی و توانمندی این جامعه هدف، در کشور اجرایی شده است، گفت: هدف از اجرای این برنامه جهت‌دهی فعالیت‌های حمایتی برای توانمندسازی افراد تحت پوشش است.
 
وی افزود: با بیمه اجتماعی، زنان سرپرست خانواری که شرایط پذیرش را دارا هستند، با کهولت سن، از کار افتادگی و یا فوت فرد بیمه شده، خود و خانواده زیر تکفل، با سابقه 10 سال بیمه و سن 55 سال از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت خواهند کرد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 99 هزار و 856 زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد هستند، گفت: از این تعداد، پنج هزار و 89 نفر در استان از بیمه تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند و یک هزار و 209 نفر نیز بازنشسته شده و مستمری دریافت می‌کنند.
 
موصلی در پایان یادآور شد: شش هزار و 670 نفر از زنان و مردان تحت حمایت کمیته امداد فارس که ساکن روستا هستند، از بیمه روستاییان و عشایر استفاده می‌کنند که این افراد با 15 سال سابقه بیمه و سن بالای 65 سال می‌توانند مستمری دریافت کنند.
انتهای پیام
captcha