خراسان جنوبی یکی از بالاترین استان‌ها به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر است
کد خبر: 4194959
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

خراسان جنوبی یکی از بالاترین استان‌ها به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر است

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: استان خراسان جنوبی یکی از بالاترین استان‌ها به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر نسبت به جمعیت آن است.

سید مجید پور احمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنربه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، سید مجید پور احمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، شب گذشته 30 دی در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر خراسان جنوبی اظهارکرد: مردم بیرجند و استان خراسان جنوبی ما را استوار بر این تصمیم درست کردند که این استان را به عنوان استانی که این همایش را در آن برگزار کنیم انتخاب نماییم.

وی با اشاره با حضور پرشور مردم در همایش نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان تصریح کرد: این حضور در ابتدای حرکت کاروان اهل هنر چشم انداز بلندی را پیش روی ما قرار داد که دیگر استان‌ها نیز همچون مردم فرهنگ دوست خراسان جنوبی برای تجلیل از نامداران عرصه فرهنگ و هنر خود حضور پرشوری خواهند داشت.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن تقدیر از مسئولان استان گفت: یک پای تصمیم ما برای تشکیل این برنامه همین همراهی و همکاری مسئولان استان به ویژه استاندار خراسان جنوبی که فردی علاقمند به فرهنگ و هنر هستند بوده است.

پوراحمدی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی یکی از بالاترین استان‌ها به لحاظ داشتن نشان درجه یک هنر نسبت به جمعیت آن است، خاطرنشان کرد: مردم و جامعه‌ای که مردم آن علاقمند به هنر باشند از دل آن هنرمند و نامدار در این عرصه به وجود می‌آید.

ششمین آئین نکوداشت که از سوی صندوق اعتباری هنر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، ذیل سفر«هفت بحر هنر» برگزار شد، اسماعیل آذر (استاد ادبیات فارسی)، ابوالفضل پورعرب و فرهاد قائمیان بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون کشور حضور داشتند.

در این مراسم نکوداشت از ۱۰ نفر از هنرمندان شاخص استان در رشته‌های مختلف هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، قرآن و عترت، نویسنده و موسیقی چون محمدجعفر یاحقی، محمدرضا حقگو، پوفسور مهدی بلالی مود، احمد کامیابی مسک، محمود رفیعی و همچنین غلامرضا بهنام، مهدی اسماعیلی مود و برادران احمد، محمد و ابراهیم سلم‌آبادی دارای درجه یک هنر تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha