تربیت نسل مدیر در گرو مشارکت کودکان در محیط خانواده است
کد خبر: 4195004
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
حجت‌الاسلام‌ تراشیون:

تربیت نسل مدیر در گرو مشارکت کودکان در محیط خانواده است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت بیان کرد: فرزندان جزئی از خانه و خانواده هستند و باید نسبت به نظافت همه مکان‌های خانه احساس مسئولیت داشته باشند؛ تربیت نسل مدیر و منظم در گرو مشارکت کودکان در محیط خانواده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا تراشیون، سخنران حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا تراشیون، سخنران حرم بانوی کرامت در محفل معارفی حرم مطهر که شب گذشته، 30 دی‌ماه در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه ذات اقدس الهی مدیریت نظام خلقت را مبتنی بر دو وجه زن و مرد آفرید و آن‌ها را مکمل یکدیگر قرار داده است، اظهار کرد: مسئله برابری جنسیتی در برابر عدالت جنسیتی، به دنبال تحمیل باور شبیه هم بودن دو جنس است؛ در حالی‌ که خصوصیات عاطفی، اخلاقی و رفتاری زن و مرد با یکدیگر متفاوت و مکمل هم‌اند.

وی ضمن تشبیه زن و مرد به نیمه یک سیب ادامه داد: ماده اولیه زن و مرد یکی است و نرم‌افزاری که خداوند متعال بر روی زن و مرد قرار داده، کاملاً متفاوت است و هر کدام در جایگاه حقیقی خودش به کمال می‌رسد.

تراشیون با تأکید بر اینکه اگر زن و مرد در جایگاه خود قرار نگیرند، نظام خانواده آسیب‌هایی جدی خواهد دید، ادامه داد: اگر روحیه زن در محیط خانه روحیه مردانه و مرد روحیه‌ای زنانه داشته باشد، در محیط این خانه به دلیل فقدان روحیه لطیف و ریحانه‌ای مادر، خلأ عاطفی به وجود خواهد آمد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تمدن غربی با ظلم بزرگ شبیه کردن زنان به مردان، در خلأ عاطفی عمیقی به سر می‌برد، اظهار کرد: حضور زنان در مشاغل مردانه انرژی ابراز محبت را از ایشان گرفته، در میان مردان نیز احساس کمبود عاطفی ایجاد و آنان را به سمت روابط بی‌ضابطه سوق می‌دهد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از ۷۰ درصد مردم جوامع غربی با فقر عاطفی روبرو هستند، بیان کرد: در جوامع غربی نظام عاطفی خانواده مختل شده، جوانان برای جبران عواطفی که باید از خانواده اخذ می‌کردند، به زیست با حیوانات روی آورده‌اند.

تراشیون افزود: در کشور ما نیز اگر دیدید برخی از دختران و پسران جوان به حیوانات گرایش پیدا می‌کنند، به این جهت است که نیاز عاطفی این گروه به‌صورت طبیعی در محیط خانه و خانواده تأمین نشده است؛ لذا برای تأمین نیاز عاطفی به حیوانات پناه می‌برند.

وی ضمن تصریح بر اینکه مرد در محیط خانه باید به همسر خود کمک کند، اضافه کرد: امام صادق(ع) از پیامبر اعظم(ص) نقل می‌کنند که وقتی زن در محیط خانه وسیله‌ای را جابه‌جا می‌کند، خدا به او نظر رحمت می‌افکند و کسی را که خدا به او نظر رحمت بیفکند، عذابش نمی‌کند؛ باید حواسمان باشد که فشار کار در خانه نباید آن‌قدر زیاد باشد که زن وجود ریحانه‌ای خود را از دست دهد. مرد باید زمینه‌ای را فراهم کند که فرزندان در محیط خانه کمک‌کار مادر باشند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت احساس مسئولیت در تک‌تک اعضای خانواده را از ویژگی‌های خانواده موفق دانست و تصریح کرد: فرزندان جزئی از خانه و خانواده هستند و باید نسبت به نظافت همه مکان‌های خانه احساس مسئولیت داشته باشند؛ تربیت نسل مدیر و منظم در گرو مشارکت کودکان در محیط خانواده است.

وی با تأکید بر اینکه در محیط خانه باید تک‌تک اعضای خانواده همیار و کمک یار مادر باشند، اظهار کرد: در محیط خانه همسران نقش محوری را بر عهده دارند و هر اندازه روح و روان همسر آرام و سلامت جسمی او بیشتر باشد، زن در انجام وظایف خود موفق‌تر عمل خواهد نمود. چرا که مرد نگهبان روح و روان و جسم همسرش است.

تراشیون با بیان اینکه باید از روح و روان ریحانه‌ای بانوان مراقبت کرد، یادآور شد: سلامت فضای خانه و خانواده و تربیت نسل تراز در گرو حفظ سلامت روح و روان مادران است؛ در نظام خانواده مبتنی بر ساختار اصیل، زن و مرد باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت ضمن تأکید بر اینکه نباید نقش مرد در خانواده از او گرفته شود و باید اجازه دهیم مرد در خانه مرد باشد و او را نباید تضعیف کنیم، بیان کرد: آثار سوء بیان عیوب و نقاط ضعف همسر جلوی دوست، آشنا و غریبه به خود انسان برمی‌گردد.

انتهای پیام
captcha