فرصت ماه رجب برای ورود شایسته به رمضان را دریابید
کد خبر: 4195517
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
آیت‌الله قرهی:

فرصت ماه رجب برای ورود شایسته به رمضان را دریابید

استاد اخلاق با بیان اینکه ماه رجب ماه پاک‌سازی از گناه و جبران حق‌الناس است، گفت: برای ورود به ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی باید از ماه رجب خود را آماده و پاک کنید تا بتوانید با دعوت‌نامه الهی وارد این ماه شوید.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله روح‌الله قرهی، شب گذشته، دوم بهمن‌ماه در پایان جلسه هفتگی درس اخلاق خود که در حسینیه ماه مدینه تهران برگزار شد، درباره عظمت ماه رجب گفت: ماه رجب یکی از خصوصیاتش این است که خداوند عزوجل می‌خواهد انسان قبل از رفتن به ضیافت الله در ماه رجب که گفتند نهری از نهرهای بهشت است، خودش را بشوید و تمیز و پاکیزه وارد ضیافت‌الله شود. 

این استاد اخلاق ادامه داد: اگر کسی مجلس مهمانی یا عروسی دعوت باشد، به‌خصوص یک مجلسی که بزرگی او را دعوت کرده و خوبان و سران هم هستند و بخواهد برود و او مثلاً کارش مکانیکی است، آیا با همان لباس‌ها و دست‌های سیاه و روغنی به مجلس می‌رود یا به منزل می‌رود و استحمام نموده و نظافت می‌کند و لباس تمیز می‌پوشد و آن هم لباسی تمیز و در خور شأن آن مجلس می‌پوشد، بعد به آن مهمانی می‌رود! حالا پروردگار عالم در ماه مبارک رمضان بندگانش را به این مهمانی بزرگ دعوت کرده است. 

وی افزود: در این ماه خداوند همه بندگان را به این مهمانی دعوت نموده است و حال برای رفتن به مهمانی پروردگار عالم چگونه می‌روید؟ ماه رجب‌المرجب حسب فرمایش عرفا و اولیا و روایات شریفه، ماه شستشوی از گناهان است که بتوان پاکیزه به مهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان رفت، پس از شستشوی خود در ماه رجب غفلت نکنید. 

این استاد اخلاق شهر تهران با بیان ارتباط ماه رجب و ماه شعبان برای ورود به ماه مبارک رمضان گفت: انسان باید در ماه رجب خود را با استغفار شستشو داده، آن وقت در ماه شعبان‌المعظم لباس تقوا بپوشد تا بتواند وارد مهمانی و ضیافت الله شود و اگر این‌گونه به استقبال بروید، در ماه مبارک رمضان دعوت‌نامه کتبی برایتان می‌آید. 

وی ادامه داد: اگر ما خودمان را قبل از ورود به ضیافت الله نساخته باشیم و تمیز نشده باشیم آیا می‌توانیم به این مهمانی برویم؟! شما گاهی اگر بخواهید لباسی هم بخرید، اگر عرق داشته باشید نمی‌پوشید؛ چون لباس نو است و لباس تقوا هم با گناه جور در نمی‌آید و اگر با گناه وارد ماه مبارک رمضان شوید و روزه هم بگیرید، آن حس و حال معنوی را ندارید. 

آیت‌الله قرهی، بالاترین مرحله ماه رجب را پاک‌شدن از گناه و حق‌الناس دانست و گفت: ماه رجب ماه شستشو است و بالاترین مرتبه این است که انسان به خودش بپردازد، اگر حق‌الناسی به گردن دارد خجالت نکشد و دنبال ادای آن باشد، بداند نفس دون و شیطان جلوی او را می‌گیرد. مگر نمی‌خواهید ضیافت الله بروید همین الان در رجب‌المرجب بروید حلالیت بگیرید. اگر به کسی چیزی گفتید و غیبت و تهمت زدید بروید حلالیت بگیرید و خود را از گناه بشورید و تمیز شوید تا بتوانید در ماه شعبان لباس تقوا را بپوشید که خدا شما را در ضیافت الله دعوت کند نه اینکه همین‌طور بدون دعوت به مهمانی بروید، کاری کنید که خدا شما را به این مهمانی دعوت کند. 

وی خاطر نشان کرد: مقدس اردبیلی گفت من سال‌ها روزه می‌گرفتم که این دعوت‌نامه بیاید که بالاخره یک سال ملائکه آمدند و این دعوت‌نامه را کتباً آوردند و کارت‌ دعوت ضیافت الله را برای من آوردند و با دعوت‌نامه وارد ضیافت الهی شدم. این، از رجب‌المرجب شروع می‌شود این فرصت را از دست ندهید و بدانید به‌سرعت هم ماه رجب می‌گذرد و معلوم نیست سال آینده باشیم یا نباشیم، پس الان که هستید قدر بدانید و غفلت نکنید.

محسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha