جماعت علمای عراق حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی را محکوم کرد
کد خبر: 4195715
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

جماعت علمای عراق حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی را محکوم کرد

شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علمای عراق ضمن محکومیت حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی این عملیات را برخاسته از نفرت خواند که سکوت در برابر آن جایز نیست.

به گزارش ایکنا، شیخ خالد ملا، رئیس جمعیت علمای عراق با انتشار مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس حملات آمریکا به نیروهای امنیتی در شرف الجرف و مواضع حشد الشعبی در مرزهای عراق را محکوم کرد.

وی با بیان این که این حملات نشان دهنده دشمنی و نفرت ایالات متحده و شکست تحقیرآمیز آنها در جنگ غزه است، تاکید کرد: سکوت در برابر این جنایت جایز نیست. خون فرزندان ما ارزشمند است و نباید در باره آنها کوتاهی صورت گیرد.

 

جماعت علمای عراق حمله آمریکا به مواضع حشدالشعبی را محکوم کرد

در همین راستا، یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز در سخنانی ضمن محکومیت حمله اخیر تصریح کرد: حمله‌های آمریکا علیه یگان‌های نظامی عراق از جمله ارتش و نیروهای حشد الشعبی مردود و غیرقابل قبول است.

وی افزود: این حملات نقض آشکار حاکمیت عراق به شمار رفته و به افزایش تنش‌های غیرمسئولانه منجر می‌شود.

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در واکنش به حمله شب گذشته نیروهای آمریکایی به دو مقر سازمان حشد الشعبی گفت: حمله آمریکا به حشد الشعبی عراق نقض حاکمیت این کشور است. 

رسانه عراقی صابرین‌نیوز بامداد چهارشنبه از حمله جنگنده‌های آمریکایی به منطقه جرف‌النصر در ۶۰ کیلومتری جنوب غربی بغداد واقع در استان بابل خبر داد.

برخی منابع گزارش دادند که صدای حداقل ۵ انفجار مهیب در پی حمله هوایی به جرف‌النصر به گوش رسیده است.

صابرین‌نیوز گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی در حملات جداگانه‌ای به استان‌های بابل و الانبار، پایگاه‌های الحشد الشعبی وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق را هدف قرار دادند.

دقایقی بعد این رسانه عراقی نوشت که بر اساس گزارش‌های اولیه، دو رزمنده الحشد الشعبی در حملات آمریکا به شهر القائم، به شهادت رسیده‌اند.

مقام‌های آمریکایی می‌گویند این حملات را در واکنش به زخمی‌ شدن تعدادی از نیروهای این کشور بر اثر حملات موشکی بالستیک به پایگاه عین‌الاسد انجام دادند.

انتهای پیام
captcha