تمجید خطیب مسجد الاقصی از اقدام آفریقای جنوبی
کد خبر: 4196135
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷

تمجید خطیب مسجد الاقصی از اقدام آفریقای جنوبی

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجد الاقصی با صدور پیامی از تلاش آفریقای جنوبی به خاطر حمایت از فلسطین و رفع بی‌عدالتی علیه مردم غزه تشکر و تمجید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی با صدور پیامی از تلاش دولت آفریقای جنوبی برای رفع ظلم علیه مردم غزه تشکر کرد و گفت: آنها تصمیماتی مستقل و اراده‌ای آزاد دارند.

آفریقای جنوبی ۲۹ دسامبر(8 دی) گذشته با ارایه دادخواستی به دادگاه لاهه، خواهان فوریت در رسیدگی به اتهام نسل‌کشی در غزه شد. در این دادخواست دلایل قوی درباره نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه به‌دست رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه ارائه شده است.

دیوان بین‌المللی دادگستری روز گذشته، 5 بهمن در رأی اولیه خود در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی، فهرستی از اقداماتی را که تل‌آویو باید در جنگ غزه انجام دهد قرائت کرد.

این دادگاه به رژیم صهیونیستی دستور داد تا اقداماتی را برای جلوگیری از نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها و بهبود وضعیت انسانی در نوار غزه انجام دهد، اما این تصمیم شامل متن آتش‌بس نمی‌شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل این تصمیم را تصمیمی «زننده» خواند و گفت که اسرائیل جنگ را تا زمان رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد داد. 

نالدی پاندور، وزیر خارجه آفریقای جنوبی هم در واکنش به حکم دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی، از اینکه در رأی این دادگاه، اشاره‌ای به آتش‌بس نشده است، ابراز ناامیدی کرد و گفت: کشورهای دیگری با ما تماس گرفتند و در دادگاه لاهه به ما ملحق خواهند شد.

همزمان برخی سازمان‌ها و کشورها از جمله سازمان همکاری اسلامی، مالزی، ترکیه، اردن و بولیوی از اقدام آفریقای جنوبی برای طرح شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دادگاه لاهه استقبال کرده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha