جشن ملی برای بچه‌های امروز و آینده‌ای روشن
کد خبر: 4196876
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

جشن ملی برای بچه‌های امروز و آینده‌ای روشن

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر، شعار امسال کمیته کودک و نوجوان را «جشن ملی، بچه‌های امروز و آینده روشن» اعلام کرد که به یکپارچگی و وحدت کلمه توجه دارد.

حامد علامتیبه گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر، امروز سه‌شنبه، ۱۰ بهمن‌ماه در سالن جلسات شورای تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حامد علامتی، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست بیان کرد: در کمیته کودک و نوجوان همه نهاد‌های مختلف مرتبط با حوزه کودک و نوجوان حضور دارند و برای این قشر از جامعه برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: کودکان و نوجوانان از اقشار مهم جامعه هستند که در ساختن آینده کشور نقش مهمی دارند. این نسل به جهت سنی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقشی نداشتند و دهه هشتاد و نودی هستند، اما آن‌ها نشان دادند که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند. برای تأیید این موضوع می‌توان به حادثه تروریستی کرمان اشاره کرد که یک سوم شهدای این حادثه تروریستی از کودکان بودند که در مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی حضور پیدا کرده بودند.

علامتی با بیان اینکه برای حوزه کودک در برنامه‌های دهه فجر از ابزار هنر استفاده شده است ادامه داد: برای حوزه نوجوانان نیز برنامه‌ریزی شده تا خود این قشر کنش‌گری کنند. همچنین امسال از گروه‌های مردمی و حلقه‌های میانی استفاده کردیم و به جای تصدی‌گری دستگاه‌ها از مردم دعوت کردیم تا حضور پیدا کنند و دستگاه‌ها نقش تولی‌گری داشته باشند.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر، شعار امسال کمیته حوزه کودک و نوجوان را «جشن ملی، بچه‌های امروز و آینده روشن» اعلام کرد که به یکپارچگی و وحدت کلمه توجه دارد و تصریح کرد: امسال دهه فجر با چهلم شهدای کرمان مقارن است؛ همچنین انتخابات و شهدای کودک و نوجوان غزه نیز مورد توجه برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان بوده است. امسال تلاش شده تا فعالیت‌های دهه فجر بر عهده گروه‌های مردمی باشد.

وی در رابطه با برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان ستاد مرکزی دهه فجر شرح داد: اجرای برنامه «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» برای کودکان زیر ۹ سال، برگزاری رویداد «یکصدا ایران»، رونمایی از رویداد «سفر قهرمان» بر مبنای قصه قهرمانان، حضور تماشاخانه‌های سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق مختلف، برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، اعطای اسباب‌بازی به کودکان، قصه‌گویی با موضوع قصه انقلاب پیشرفت و اراده، برگزاری جشن‌های مختلف و سرود‌های دسته‌جمعی و انقلابی، برگزاری اختتامیه نهمین دو سالانه ملی هنر‌های تجسمی ویژه کودکان و نوجوانان، برگزاری جشنواره «از ایده تا اجرا»، برگزاری رویداد هر کلاس «یک قفسه، یک‌کتاب» از جمله برنامه‌های دهه فجر امسال است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و صندوق انتخاب و جشن تکلیف سیاسی برای رأی اولی‌ها برگزار خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه روز ۱۴ بهمن روز ملی فناوری فضایی است برنامه‌هایی برای معرفی دستاورد‌های فضایی کشور در نظر گرفته شده است.

جشن ملی برای بچه‌های امروز و آینده‌ای روشن

وی با بیان اینکه کاروان «پیک‌ امید» از روز ۱۲ بهمن در مناطق محروم حاضر خواهد شد افزود: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌توان به کاشت نهال به یاد شهدای انقلاب اسلامی، پویش خوانش کتاب «صد ثانیه کتاب»، اجرای سرود ملی به صورت پویانمایی ویژه کودکان و نوجوانان، رونمایی از تازه‌های نشر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، پیش‌بینی جشن و اهدای هدایا به کودکان کار، نمایش فیلم‌های سینمایی و پویانمایی در مناطق محروم و روستایی، برگزاری برنامه «من انقلابی‌ام» اشاره کرد.

علامتی اظهار کرد: همچنین برای کودکان با نیاز‌های ویژه برنامه‌هایی تدارک دیده شده است تا اجرا شود و به کانون‌های اصلاح و تربیت نیز توجه و برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است. علاوه بر این برای کودکان اتباع هم برنامه داریم و مانعی برای حضور این کودکان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از این برنامه‌ها از اول بهمن آغاز شده و در دهه فجر به اوج خود می‌رسد، اما قله برنامه‌ها در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن خواهد بود که امیدواریم شاهد حضور پرشور کودکان و نوجوانان باشیم.

در پایان این مراسم از پوستر کمیته کودک و نوجوان رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha