جشن «امید و اقتدار» در 402 بقعه شاخص گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4197217
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵

جشن «امید و اقتدار» در 402 بقعه شاخص گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از برگزاری ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با عنوان «جشن امید و اقتدار» در 402 بقعه متبرکه گیلان خبر داد.

حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز، 11 بهمن با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر، انقلاب اسلامی را آرمان شهدا و صالحان دانست و اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با همکاری هیئت امنای امامزادگان و مراکز افق بقاع متبرکه شاخص استان برنامه‌های متعددی برای تکریم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر تدارک دیده‌اند.

وی افزود: ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر با عنوان جشن «امید و اقتدار» از فردا، 12 بهمن‌ماه با غبار روبی بقاع متبرکه و عطر افشانی مزار 2 هزار و 296 شهید آرمیده در 255 بقعه گیلان آغاز می‌شود.

تدینی گفت: چراغانی، آذین بندی و تبلیغات محیطی بقاع متبرکه در ایام الله دهه فجر و پخش آواهای ماندگار و خاطره انگیز در ایام پیروزی انقلاب از جمله برنامه‌های بقاع متبرکه در جشن پیروزی سالگرد انقلاب است.

تدینی با اشاره به اجرای طرح قرار دوازدهم از سه سال گذشته در روز دوازدهم هر ماه با هدف ارائه خدمات اجتماعی و کمک معیشتی به  افراد کم بضاعت مجاور آستان امامزادگان، تصریح کرد: قرار دوازدهم بهمن ماه جاری نیز به صورت سراسری در همه شهرستان‌ها و به صورت محوری در آستان سید محمد آخوندمزار آستانه اشرفیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح قرار دوازدهم بهمن‌ماه جاری 982 بسته معیشتی به ارزش 856 میلیون تومان به همراه 155 میلیون تومان کمک‌هزینه خرید جهیزیه بین جامعه هدف این طرح توزیع می‌شود، گفت: برای دهه فجر امسال مانور سلامت و ویزیت رایگان در 19 بقعه متبرکه گیلان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه خیمه معرفت با عنوان خیمه انقلاب در 13 بقعه شاخص گیلان برپا می‌شود و با ارائه خدمات متنوع فرهنگی و مذهبی از زائران پذیران خواهد شد، تصریح کرد: جشن مبعث پیامبر اکرم(ص) 19 بهمن‌ماه در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در شب 22 بهمن‌ماه مراسم نورافشانی در صحن و سرای آستان امامزادگان و پخش تکبیر از مأذنه بقاع متبرکه انجام می‌شود، افزود: سخنرانی‌های بصیرتی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان با حضور هشت مبلغ اعزامی از قم و 180 روحانی مستقر در امامزادگان برگزار می‌شود.

تدینی با اشاره به اینکه 2 نفر از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در گیلان برای تبیین اهداف و دستاوردهای انقلاب در امامزادگان استان حضور خواهند یافت، تصریح کرد: حجت الاسلام حسینی اراکی جمعه، ۱۳بهمن‌ماه بعد از نماز مغرب و عشا در بقعه سلیمانداراب رشت و همچنین سیدرضا صدرالحسینی هم پنجشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه در بقعه امامزاده هاشم به تبیین دستاوردهای انقلاب خواهند پرداخت.

وی با اشاره به برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان، اظهار کرد: همزمان با ایام دهه فجر برگزاری 60 محفل بزرگ قرآنی در بقاع متبرکه شاخص گیلان برنامه ریزی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: برگزاری جشن بزرگ انقلاب روز ۲۲ بهمن‌ماه همراه با مسابقه‌های شاد و برنامه‌های هنری و فرهنگی و دیدار کارکنان و مدیران اوقاف و هیئت امنا و خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه با خانواده معظم شهدای انقلاب و تجلیل از آن بزرگواران در سطح استان گیلان از دیگر ویژه‌برنامه‌های اوقاف در ایام دهه فجر است.

تدینی انقلاب اسلامی ایران را آمیزه‌ای از رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) و روحیه استقلال خواهی و ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران دانست که نمی‌خواستند به واسطه حاکمیت طاغوت از آیین و فرهنگ اصیل خود فاصله بگیرند و گفت: انقلاب اسلامی ایران با روح بشری هماهنگ بوده زیرا خواستار تدوین قوانین مطابق با فطرت انسانی و یکتاپرستی است. هدف انقلاب اسلامی داشتن جامعه‌ای به دور از هرگونه بی عدالتی، فساد و فقر مادی، فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.

انتهای پیام
captcha