سرمایه‌گذاری روی علم‌آموزی از شاخصه‌های پیشرفت جامعه است
کد خبر: 4197531
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با ایکنا:

سرمایه‌گذاری روی علم‌آموزی از شاخصه‌های پیشرفت جامعه است

سیدمحمد حسینی رفسنجانی گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به تحصیل علم و دانش بسیار اهمیت می دادند زیرا لازمه پیشرفت جامعه است. به هر میزان در عرصه علم و دانش سرمایه‌گذاری کنیم در آینده نتایج آن را خواهیم دید.

سیدمحمد حسینی رفسنجانی

سیدمحمد حسینی رفسنجانی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، امروز ۱۳ بهمن‌ماه، در حاشیه آیین افتتاح دو مدرسه فجرانه در بوشهر، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایکنا که با توجه به اهمیت خانواده و جوانی جمعیت، تاکنون در بخش فرایند زیرساختی آموزشی چه نقشه راهی طراحی و تدوین شده است؟ اظهار کرد: برای توسعه فضا‌های آموزشی طرح‌هایی به ویژه در شهر‌های جدید که ساخت واحد‌های مسکونی در آن‌ در حال اجراست باید داشته باشیم، برای این مهم نیاز به توجه و حمایت سازمان نوسازی و کمک خیران داریم و اگر تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان نظام بر تحکیم بنیان خانواده و جمعیت در کشور است ظرفیت‌های لازم و همچنین با همت و اراده و عظمی که مسئولان دارند نیاز‌ها تأمین خواهد شد.

وی یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی را بها به علم و دانش عنوان کرد و گفت: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به تحصیل علم و دانش بسیار اهمیت می دادند زیرا لازمه پیشرفت جامعه است. به هر میزان در عرصه علم و دانش سرمایه‌گذاری کنیم در آینده نتایج آن را خواهیم دید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: از شهریور سال ۱۴۰۰ که دولت حجت الاسلام و المسلمین رئیسی مستقر و فعالیت‌های خود را آغاز کرده، در عرصه‌های گوناگون فعالیت‌هایی در داخل و خارج کشور رقم خورده است. همچنین در سیاست خارجی اگر برخی نگاه به جامعه جهانی با تمرکز به غرب برای بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی دارند رئیس جمهور در دولت سیزدهم ۲۵ سفر خارجی داشته که هر کدام دستاورد‌های مختلفی از جمله پیوستن به سازمان همکاری شانگهای و کشور‌های بریکس اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری را به دنبال داشته است. در سفر‌های خارجی دولت سیزدهم ۲۲۲ سند همکاری امضا شده و پیگیری آنها اکنون با جدیت در حال پیگیری است.

حسینی رفسنجانی بیان کرد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم ۴۶ سفر استانی رئیس جمهور را شاهد بوده ایم، رئیس جمهور در این سفرها از نزدیک پای درد دل مردم و مسئولان استانی نشسته تا با عزم جدی برای رفع مشکلات و تکمیل طرح‌های عمرانی اقدام شود. در این دولت با روحیه جهادی درآمد کشور افزون شده که این ظرفیت برای تکمیل زیرساخت‌های کشور به‌کارگیری خواهد شد. همچنین نظارت‌ها در این دولت افزون شده و رئیس جمهوری از نزدیک کار‌ها در وزارتخانه‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: سالانه باید یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود که این مهم در دوره برخی از مدیران سابق محقق نشده ولی اکنون این مهم با روند بسیار خوبی در دولت سیزدهم در حال انجام است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در پایان گفت: در شورای ایرانیان خارج از کشور نیز همواره تلاش شده تا علاوه بر ارائه خدمات مناسب، ظرفیت سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار گیرد.

یادآوری می‌شود؛ مدرسه ۱۲ کلاسه شهدای چغادک، در شهر چغادک، با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع و اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریالی و دیگری دبیرستان ۱۲ کلاسه متوسطه اول دخترانه عفاف در شهر عالیشهر با ۱۹۰۰ مترمربع زیربنا و ۴۵ میلیارد ریال اعتبار، دو مدرسه‌ای بود که به‌مناسبت چهل‌و‌پنجمین سالگرد بزرگداشت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

افتتاح مدارس ویژه دهه فجر

سیده‌فردوس رضوی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha