اکران ۱۶ فیلم سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر در اصفهان
کد خبر: 4197687
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد

اکران ۱۶ فیلم سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر در اصفهان

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان از اکران ۱۶ فیلم بخش سودای سیمرغ در این دوره خبر داد و گفت: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم همه فیلم‌های این بخش و ۱۲ فیلم نگاهی نو را در اصفهان اکران کنیم.

نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر اصفهانبه گزارش ایکنا، نشست خبری چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان، امروز، ۱۴ بهمن‌ماه در مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان برگزار شد.

در این نشست، سیدمهدی سیدین‌نیا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و مدیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر این استان اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر یکی از جشنواره‌های بسیار خوب کشور است و اتفاقات خوبی را رقم می‌زند.

وی افزود: جشنواره فیلم فجر به‌دلیل اینکه اصول یک جشنواره را رعایت کرده، یکی از معتبرترین جشنواره‌های کشور است که هم تداوم داشته و هم مایه افتخار سینمای کشور محسوب می‌شود و کسی که فیلمش به این جشنواره و بخش سودای سیمرغ راه یابد و به‌عنوان بهترین‌ها جایزه دریافت کند، برای آن فرد و فیلم یک افتخار است.

مدیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان بیان کرد: مدتی فیلم‌های جشنواره فقط در تهران اکران می‌شد، اما اکنون چهاردهمین دوره‌ای‌ست که این فیلم‌ها در استان‌ها نیز اکران می‌شود. امسال از بین ۲۲ فیلمی که برای دریافت سیمرغ انتخاب شده‌اند، فعلاً ۱۶ فیلم به‌طور قطعی در اصفهان اکران می‌شود. همچنین دوستان ما در تلاش‌اند تا آن ۶ فیلم دیگر نیز اکران شود و مردم بتوانند از دیدن این فیلم‌ها بهره ببرند.

وی ادامه داد: این فیلم‌ها از ۱۶ تا ۲۳ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در سینماهای ساحل، فلسطین و سپاهان به نمایش گذاشته خواهند شد. اگر تعداد فیلم‌ها افزایش پیدا کرد، برای آنها نیز نوبت نمایش اضافه می‌شود و یک نوبت قبل از ساعت ۱۶ به اکران‌ها اضافه و از ساعت ۱۴ به نمایش گذاشته‌ خواهند شد.

سیدین‌نیا اضافه کرد: ۱۲ فیلم بخش نگاهی نو نیز به فیلم‌ها اضافه شده‌ است که امیدواریم بتوانیم جمعا، ۳۳ فیلم را در اصفهان اکران کنیم. بخشی از سالن سینما فلسطین، ویژه هنرمندان و سینماگران است و امیدواریم بتوانیم در خدمت خبرنگاران و هنرمندان نیز باشیم.

رایزنی برای اکران تمام فیلم‌های بخش سودای سیمرغ

در ادامه، رضا دهقانی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر این استان اظهار کرد: همچون سال گذشته در تلاش هستیم تا تعداد بیشتری از فیلم‌های بخش سودای سیمرغ یا نگاهی نو را در اصفهان اکران کنیم.

وی افزود: اکران ۱۶ فیلم سودای سیمرغ در اصفهان قطعی‌ست. امسال اتحادیه تهیه‌کنندگان در اختصاص فیلم‌ها دخیل نیست و کارگروه‌های مستقلی در سازمان سینمایی تشکیل شده است و ما در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم همه فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و ۱۲ فیلم نگاهی نو را در اصفهان اکران کنیم.

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان بیان کرد: امسال به ظرفیت سالن ویژه هنرمندان و اصحاب رسانه‌، 100 صندلی اضافه کردیم و به همین دلیل، سالن سینما فلسطین را به این قشر اختصاص داده‌ایم.

وی ادامه داد: سقف صدور کارت خبرنگاری یا کارت رسانه را با توجه به ثبت‌نام 80 نفر، براساس شاخص‌های تعریف‌شده که پیش‌تر در سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اطلاع‌رسانی شده‌ است، قطعاً افزایش خواهیم داد.

دهقانی گفت: امسال در بخش جنبی، برگزاری ۷ کارگاه آموزشی پیش‌بینی شده است که این کارگاه‌ها در سالن سوره حوزه هنری واقع در خیابان آمادگاه از ساعت ۱۲:۳۰ بعدازظهر برگزار خواهد شد. مهمانانی که دعوت شده‌اند نیز استادان برجسته‌ حوزه سینما هستند و تمرکز مباحث بیشتر بر حوزه اقتصاد سینما، نحوه فروش آثار و سینمای مردمی است و سعی کرده‌ایم از تجربیات آنها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امسال همچون سال گذشته، بخش جنبی جشنواره فیلم فجر شاهد اکران‌های استانی خود نیز هست، تصریح کرد: از میان آثار ارسالی فیلمسازان استان به اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، ۱۶ اثر انتخاب شده که چهار مورد، فیلم بلند داستانی و مستند و مابقی فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند است که افزایش بیش از دوبرابری در مقایسه با سال گذشته نشان می‌دهد و قبل از اکران‌های رسمی خود جشنواره در همان سینما فلسطین اکران خواهند شد.

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان گفت: آیین گشایش این دوره از جشنواره در روز دوشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه جاری، ساعت ۱۰:۳۰ از ورودی گلستان شهدا و با ادای احترام به ۷ شهید انقلاب اسلامی برگزار می‌شود و پس از آن، مدیرکل محترم در مقابل فرهنگسرای پایداری، آغاز چهاردهمین دوره را اعلام خواهد کرد. به احتمال زیاد، مهمان ویژه اختتامیه جشنواره، رئیس سازمان سینمایی کشور است. امسال در آیین اختتامیه، از ۲۵ نفر از فعالان سینما طی چند سال گذشته تقدیر خواهد شد و سه بزرگداشت مخصوص پیشکسوتان سینمایی استان اصفهان برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: اتفاق جدیدی که امسال رخ داده، تشکیل کمیته پیشکسوتان جشنواره است. این کمیته وظیفه دارد تا سینماگران و پیشکسوتان را برای انتقال این عزیزان به سالن‌های سینما شناسایی کند.

دهقانی بیان کرد: امسال هر روز جشنواره را به نام شهدای انقلاب اسلامی مزین کرده‌ایم؛ درواقع هر روز از جشنواره به نام یکی از این شهدای بزرگوار است؛ شهید محمود روزبه‌نیا، شهیده زهرا زندی‌زاده، شهید حسین مرسومی، شهید اصغر نوری، شهید محمدحسین قیصریان، شهید رسول باطنی و شهید مهرداد صبوریان.

وی در خصوص برنامه‌های جنبی جشنواره یادآور شد: سعی کرده‌ایم با توجه به سالن‌های سینما که در گذر فرهنگی چهارباغ متمرکز است، اتفاقات سینمایی رقم بخورد و از فیلمسازانی که پروژه‌های ساخت سینمایی در پیش دارند و پیش‌تولید انجام داده‌اند، درخواست کرده‌ایم تا در طول این یک هفته، تست‌های بازیگری پروژه‌های خود را در گذر فرهنگی چهارباغ در مدت زمان برگزاری جشنواره انجام دهند و استعدادهای کشف‌شده قطعاً در پروژه‌ها به کار گرفته خواهند شد.

دبیر چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان تأکید کرد: هیچ‌گونه بودجه‌ای برای برگزاری این جشنواره وجود ندارد و صرفاً با حمایت‌هایی که صورت گرفته است، برگزار می‌شود. ضمن اینکه امسال اثر دو فیلمساز اصفهانی نیز در جشنواره اکران می‌شود.

حجت‌الاسلام میثم ریاحی، مدیر مجتمع فرهنگی مطبوعاتی اصفهان و مسئول جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان نیز در این نشست اظهار کرد: در استان اصفهان پیش از انقلاب، ۲۴۰ شهید دادیم و بعد از انقلاب نیز برای حفظ آن تا امروز، ۲۴۰۰۰ شهید تقدیم کرده‌ایم و این نکته مهمی‌ست که در حاشیه جشنواره به آن پرداخته خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره ۷ روز اکران دارد و ۸ شهید انتخاب شده‌اند که روز‌های جشنواره به نام آنها مزین شده است و روز اختتامیه جشنواره به نام شهید رسول باطنی خواهد بود.

مسئول جنبی چهاردهمین جشنواره فیلم فجر استان اصفهان بیان کرد: این جشنواره در گلستان شهدا افتتاح و بعد از آن، مزار شهدای انقلاب گلباران می‌شود، چنانکه در این مکان، مزار ۱۰ شهید گمنام انقلاب وجود دارد.

فاطمه کاظمینی

انتهای پیام
captcha