افتتاح ۱۰ پروژه آبرسانی به‌مناسبت دهه فجر در کرمان
کد خبر: 4197876
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲

افتتاح ۱۰ پروژه آبرسانی به‌مناسبت دهه فجر در کرمان

مدیرعامل آبفای استان کرمان از افتتاح ۱۰ پروژه با اعتبار ۲۴۲ میلیارد تومان به‌مناسبت دهه فجر در کرمان خبر داد و گفت: کشور در خشکسالی است و باید مدیریت علمی و جهادی در زمینه تأمین آب را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

نشست خبری مدیرعامل آبفای کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، علیرضا عبدیان، مدیرعامل آبفای استان کرمان، امروز، ۱۵ بهمن‌ماه در نشست خبری ویژه ایام‌الله دهه فجر، با بیان اینکه کرمان پهناورترین استان و با جمعیت سه میلیون و ۵۵۹ هزار نفر است، گفت: ۳۶ درصد جمعیت استان روستایی و ۶۴ درصد شهری هستند که در بخش شهری ۱۸۹ میلیون متر مکعب در سال آب برداشت می‌شود و ۹۴ درصد آب شرب استان وابسته به منابع زیر زمینی است.

وی با بیان اینکه ۲۷۰۶ روستا تحت پوشش خدمات آبفای استان کرمان هستند، اظهار کرد: در بخش روستایی در سال ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب برداشت می‌شود. همچنین یک میلیون و ۱۷۱ هزار اشتراک آب در استان کرمان وجود دارد.

عبدیان در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات آبفای استان در سال جاری پرداخت و افزود: تا قبل از دهه فجر اقدامات متعددی در استان انجام شده که آبرسانی به ۱۰۳ روستا، افتتاح فاز نخست تصفیه‌خانه سیرجان، تأمین آب اضطراری کرمان و رفسنجان، افتتاح ۳۷۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع در استان، شناسایی ۵۸۰۰ شبکه غیرمجاز، تعویض بیش از ۱۹ هزار کنتور آب و... از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه آبرسانی به ۶۶۹ روستای استان در قالب یک قرارداد ۳۰ ماهه به قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) واگذار شده، ادامه داد: در این مدت ۷۱۵ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع اجرا شده است و در حال حاضر علاوه بر قرارداد اول، تفاهمنامه‌ای برای قرارداد دوم و آبرسانی به روستاهایی دیگر در کرمان در حال انجام است.

مدیرعامل آبفای استان از افتتاح ۱۰ پروژه با اعتبار ۲۴۲ میلیارد تومان در کرمان خبر داد و تصریح کرد: ۲۲ روستا در قالب طرح محرومیت‌زدایی و ۵۱ روستا در قالب طرح آب و فاضلاب آبرسانی می‌شوند. تأمین آب اضطراری زرند نیز در قالب این پروژه‌ها است. همچنین پنج پروژه با اعتبار بالغ بر ۱۳۸ میلیارد تومان در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی با بیان اینکه سه طرح بزرگ آبرسانی از خلیج فارس به رفسنجان، شهر کرمان و آبرسانی به شهر رابر از سد شهیدان امیرتیموری در استان در حال انجام است که پیگیر آن هستیم، تصریح کرد: کشور در خشکسالی است و باید مدیریت علمی و جهادی را در زمینه تأمین آب سرلوحه کار خود قرار دهیم.

عبدیان در پایان به پروژه‌های تعریف شده برای گذر از تابستان ۱۴۰۳ در کرمان اشاره کرد و گفت: خلاصه این پروژه‌ها حفر ۹۳ حلقه چاه در شهرها و ۴۴ حلقه چاه در روستاهاست که در حال رصد آنها هستیم که از این تعداد ۲۰ حلقه چاه پدافندی در شهر کرمان، پنج حلقه چاه در رفسنجان، هشت حلقه چاه در سیرجان، شش حلقه چاه در زرند، سه حلقه چاه در جیرفت، سه حلقه چاه در کهنوج و باقی شهرها یک تا دو حلقه چاه، حفر و تجهیز می‌شوند. همچنین مخزن ۵۰۰۰ برای شهرک سیدی کرمان ساخته می‌شود.

انتهای پیام
captcha