بازداشت ۶۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری و پاسخ حماس به چارچوب پیشنهادی طرح آتش‌بس
کد خبر: 4198457
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
با تحولات فلسطین

بازداشت ۶۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری و پاسخ حماس به چارچوب پیشنهادی طرح آتش‌بس

 از آغاز عملیات طوفان الاقصی ۶۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از شهاب نیوز، مؤسسه‌های حقوقی اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای جدیدترین آمار فلسطینیانی را که از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون در کرانه باختری از سوی ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند اعلام کردند.

به گزارش این مؤسسه‌های حقوقی نظامیان ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر سال گذشته میلادی و آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون ۶۸۷۰ فلسطینی را در منطقه‌های مختلف کرانه باختری بازداشت کرده‌اند.

این موسسه‌ها تاکید کردند که در ماه گذشته میلادی ۱۲۳۶ شهروند فلسطینی ساکن کرانه باختری از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش از مجموع این ۱۲۳۶ شهروند فلسطینی ساکن کرانه باختری، ۳۰ نفر را بانوان فلسطینی و ۷۳ نفر را کودکان فلسطینی تشکیل می‌دهند.

این در حالی است که که بامداد امروز نیز منطقه‌های مختلف کرانه باختری شاهد یورش نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بود.

بازداشت ۶۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری

حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی گردان بیت هلل

حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی اعلام کرد که ۴ عملیات جدید را علیه ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی به انجام رسانده است.

حزب‌الله لبنان بیان کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۱۰ عصر امروز سه‌شنبه ۶ فوریه ۲۰۲۴ مقر فرماندهی گردان بیت‌هلل زیرمجموعه تیپ شماره ۷۶۹ منطقه شرق را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و به صورت مستقیم به آن آسیب زدند.

‏‏در بیانیه دیگر حزب‌الله لبنان نیز آمده است: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۲:۳۰ عصر امروز سه‌شنبه ۶ فوریه ۲۰۲۴ موضع رویسات العلم در مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و به صورت مستقیم به آن آسیب زدند.

‏همچنین حزب‌الله لبنان اعلام کرد که موضع صهیونیستی «رمتا» در مزارع اشغالی شبعا و موضع صهیونیستی «سماقه» در تپه‌های اشغالی کفرشوبا و مزارع اشغالی شبعا را با تسلیحات موشکی هدف قرار داده است.

علاوه بر این رسانه‌های عبری زبان از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی و بیم از رخنه پهپادی به الجلیل غربی خبر دادند.

این رسانه‌ها گزارش دادند که حمله‌های خمپاره‌ای به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای شمالی سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «کفرشوبا»، «کفر حمام» و «الهباریه» در جنوب لبنان را گلوله‌باران کرده است.

همچنین اطراف شهرک «حولا» در جنوب لبنان نیز با حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی مواجه شد.

بازداشت ۶۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری

اذعان صهیونیست‌ها به شکست‌ناپذیری حماس

عاموس هارئیل تحلیلگر امور نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: حماس نه تنها در غزه شکست نخورده است بلکه با شکست بیگانه است. این مشکلی برای رئیس جمهور آمریکاست که برای روز پس از جنگ برنامه ریزی می‌کند.

از سوی دیگر ایهود یاتوم مسئول سابق سازمان شاباک رژیم صهیونیستی هم اذعان کرد: به حکم تجربه‌های من پیروزی بر حماس با زور نظامی بسیار سخت است.

وی بیان کرد: در ازای توافق تبادل اسیران باید هر بهایی که لازم است پرداخت شود.

شبکه کان رژیم صهیونیستی نیز به نقل از آلون داویدی شهردار سدیروت اعلام کرد: ما خسته و درهم شکسته هستیم و نخست وزیر وعده می‌دهد و به آن عمل نمی‌کند.

بازداشت ۶۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری

پاسخ جنبش حماس به چارچوب پیشنهادی طرح آتش‌بس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای از ارایه پاسخ خود به طرح پیشنهادی آتش‌بس در غزه خبر داد.

حماس اعلام کرد: جنبش حماس با این پیشنهاد برخورد مثبت داشت، به صورتی که برقراری آتش‌بس فراگیر و کامل در غزه و پایان حمله به ملت ما را در بر بگیرد.

این جنبش تاکید کرد: کمی پیش‌تر جنبش حماس پس از مشورت با اعضای ارشد این جنبش و گروه‌های مقاومت پاسخ خود به چارچوب توافق را به برادرانمان در قطر و مصر ارایه داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما با این پیش‌نهاد به گونه‌ای تعامل کردیم که ضامن امدادرسانی، اسکان، بازسازی و رفع محاصره نوار غزه و اجرای فرآیند تبادل اسیران باشد.

جنبش حماس اعلام کرد: از نقش برادرانمان در مصر، قطر و تمامی کشورهایی که برای توقف حمله وحشیانه علیه ملت ما تلاش کردند قدردانی می‌کنیم. ادامه این بیانیه آمده است: تاکید می‌کنیم ک ما و تمامی نیروها و گروه‌های ملی در مسیر پایان اشغالگری به دفاع از ملت خود ادامه می‌دهیم.

بازداشت ۶۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری

تداوم تظاهرات خانواده اسیران اسرائیلی

منابع خبری صهیونیستی سه شنبه شب از تداوم تجمع خانواده های اسرای صهیونیست در مقابل مقر وزارت جنگ در تل آویو خبر داده است.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره افزود: پسران و دختران خانواده اسیران اسرائیلی و فعالان خواهان آزادی این اسرا، جاده بیگن در برابر وزارت جنگ اسرائیل در "کریا" در تل آویو را بستند.

این اقدام در اعتراض به کمپینی انجام می‌شود که خانواده اسیران اسرائیلی اعلام کردند برای ضربه زدن به وجهه آنها و در مخالفت برای دستیابی به توافق برای تبادل اسرا جریان یافته بود.

اعتراض خانواده اسیران اسرائیلی ساعاتی پس از آن انجام می شود که به نظر می رسد بار دیگر مقامات صهیونیست در طرح ابتکاری برای تبادل اسرا با حماس کارشکنی کنند.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت» چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره نوشت: مقامات بلندپایه اسرائیل اعلام کردند که حماس شرایط غیرممکنی را تدوین کرده و پاسخ به آن منفی است.

این مقامات مدعی شدند: در ظاهر، حماس به چارچوب کار برای تبادل اسرا جواب مثبت گفته است، اما شرایط غیرممکنی را ایجاد کرده است.

مقامات صهیونیست افزوند: در هر صورت، اسرائیل هرگز جنگ را متوقف نخواهد کرد و در سایه شرایط غیرممکن، پاسخ حماس درواقع شبیه به پاسخی منفی خواهد بود.

این گمانه‌زنی‌ها همزمان با آن صورت می‌گیرد که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امورخارجه قطر اعلام کرد که مذاکرات پیشرفت داشته است.

وی با بیان این که نمی تواند جزییات مذاکرات تبادل اسرای جنگ غزه را فاش کند، در عین حال گفت که مذاکرات پیشرفت داشته است.

وی گفت: با توجه به حساسیت مرحله مذاکرات، نمی‌توان اکنون وارد جزییات پاسخ جنبش حماس شد.

بازداشت ۶۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری

شمار شهدای رسانه به ۱۲۳ نفر رسید

منابع خبری سه شنبه شب اعلام کردند که " رزق الغرابلی "خبرنگار و مدیر یک رسانه فلسطینی در حملات دشمن صهیونیستی در غزه به شهادت رسیده است.

با شهادت این خبرنگار، شمار شهدای رسانه در غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر به ۱۲۳ نفر افزایش یافت.

وزارت بهداشت فلسطین مستقر در غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر و همزمان با آغاز نبرد «طوفان الاقصی» تاکنون، ۲۷ هزار و ۵۸۵ فلسطینی در غزه شهید و ۶۶ هزار و ۹۷۸ نفر دیگر هم مجروح شدند.

 وزارت بهداشت غزه از افزایش آمار شهدا و مجروحان نوار غزه در نتیجه تداوم حملات وحشیانه صهیونیست‌ها خبر داد.

این وزارتخانه امروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته، مرتکب ۱۲مورد کشتار در غزه شد که در این تجاوزها ۱۰۷ فلسطینی شهید و۱۴۳ نفر دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه همچنین اعلام کرد که از آغاز عملیات نیروهای مقاومت تاکنون، ۲۷هزار و ۵۸۵ فلسطینی در غزه شهید و ۶۶ هزار و ۹۷۸ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

این در حالی است که در یکصد و بیست و سومین روز از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، این رژیم بامداد امروز بمباران شدیدی را علیه مناطق جنوبی شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام داد.

خبرنگار فلسطین الیوم صبح امروز گزارش داده بود که یک منزل مسکونی در برج D۶ واقع در شهرک «حمد» در شمال غرب خان‌یونس هدف قرار گرفت و تعدادی غیرنظامی بر اثر آن شهید و مجروح شدند.

بازداشت ۶۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری

سخنگوی ارتش صهیونیستی: ۳۱ نفر دیگر از گروگان‌ها در غزه کشته شدند

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی سه شنبه شب اعلام کرد که ۳۱ نفر از اسرای اسرائیلی در غزه کشته شده‌اند.

هاگاری در ادامه ادعای همیشگی مقامات رژیم صهیونیستی افزود: نیروهای اسرائیلی عملیات گسترده ای در منطقه الشاطئ انجام داده اند.

این سخنان در حالی بیان می شود که پیش از این، بارها حماس اعلام کرد که ده‌ها اسیر اسرائیلی در غزه در نتیجه حملات و بمباران‌های ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدند.

هاگاری ادعا کرد: میلیون‌ها شکل (پول رایج رژیم صهیونیستی) توسط ارتش اسراییل در نوار غزه کشف و ضبط شد.

انتهای پیام
captcha