گسترش روابط اقتصادی در گرو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات
کد خبر: 4198501
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
مشارکت حداکثری، ایران قوی/ 5

گسترش روابط اقتصادی در گرو مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

عضو هیئت اجرایی انتخابات در همدان گفت: گسترش روابط اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور، با پشتیبانی مردم از نظام بیشتر فراهم می‌شود.

محمدجواد بیات فعال سیاسی و فرهنگی همدانجواد بیات، عضو هیئت اجرایی انتخابات در همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با تأکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه امسال اظهار کرد: بدون شک کشورهای خارجی محتاج سرمایه‌های مادی و معنوی ایران و ایرانی هستند. بنابراین، گسترش روابط اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور، با پشتیبانی مردم از نظام بیشتر فراهم می‌شود.

خاصیت ذاتی دشمن خصومت و کینه‌ورزی است‌. بیش از چهار دهه بر شیپور ایجاد یأس و نومیدی دمیده و می‌دمند تا با بوق و کرنا و هیاهوی سیاسی بتوانند به اهداف و اغراض آلوده خود دست پیدا کنند. حافظه تاریخی ملت بزرگ ایران مشحون از این اغواگرایی و وسواس شیطانی دشمنان سیلی‌خورده است. سخنان نغز و آشکار مقام معظم رهبری بیانگر این مهم است.

یکی از علل اصلی دشمنی دشمنان، برچیده شدن بساط غارت و چپاول قدرت‌های سلطه‌طلب در ایران است. مراکز قدرت جهانی به این چشم دوخته‌اند تا اگر مردم در انتخابات حضور گسترده‌ای نیافتند با تبلیغ و القای جدایی مردم از نظام راه را برای دخالت‌ها و سلطه‌طلبی‌های خود در ایران هموار کنند.

این دشمنان با ترویج اکاذیب، ناکارآمدی، القای شبهه، ایجاد شایعه، اشاعه شایعه، برجسته‌سازی نقاط ضعف، سیاه‌نمایی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی، فضای مجازی، ساماندهی اردوی شکست‌خورده نفاق، معاندان، خارج‌نشینان بی‌درد، بهره‌گیری از استراتژی جدید شبکه خشم و امید پا به عرصه میدان نهاده، به تصور واهی بر طبل عدم حضور در انتخابات می‌کوبند شاید در این رهگذر توشه‌ای برگیرند.


بیشتر بخوانید:


رفع ترفندهای دشمن و تقویت مشارکت سیاسی، ظرفیت‌سازی است؛ باید نگاه جامعه نخبگان فکری را در چارچوب عقلانیت، احترام به آرا و سلایق سیاسی وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی، فعال‌سازی امکانات مردم‌پایه، انسجام فکری و وحدت رویه، تبیین حقایق ناب از آینده روشن انقلاب اسلامی را لحاظ کرد و از آحاد مردم به‌ویژه آینده‌سازان که اداره فردای کشور به عهده آنان خواهد بود برای حضور در جشن بزرگ ملی ۱۱ اسفند دعوت کرد تا با شعور انقلابی و نشاط اعتقادی و اجتماعی پای صندوق‌های اخذ رأی برای انتخاب افراد اصلح حضور پیدا کنند.

انتخابات بزرگترین جشن ملی ایرانیان و رخداد سیاسی است که مردم آزادانه سرنوشت کشور را حداقل برای چهار سال تعیین می‌کنند. مفهوم مشارکت سیاسی و حضور در صحنه یعنی بی‌تفاوت نبودن در سرنوشت کشور، کشور را رها نکردن، بی‌رغبت نبودن نسبت به حوادثی که در کشور می‌گذرد. این معنای حضور در صحنه است.

بر مبنای اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) از حقوق اولیه هر ملتی است که سرنوشت و تعیین شکل و نوع حکومت خود را در دست داشته باشد. طبیعی است که چون ملت ایران بیش از ۹۰ درصد مسلمانند باید این حکومت بر پایه‌های موازین و قواعد اسلامی بنا شود. هر چند حضور و حق رأی نماینده اقلیت‌های مذهبی در چارچوب قانون در مجلس شورای اسلامی محفوظ است. به هر ترتیب امیدوارانه هر مکلف همان طور که باید نماز بخواند همان طور باید سرنوشت خویش را تعیین کند و با بینش کافی و شناخت کامل در انتخابات شرکت کند.

فواید شرکت در انتخابات در عرصه بین‌المللی

بر مبنای اصل پنجاه و ششم قانون اساسی، حاکمیت انسان بر سرنوشت اجتماعی خویش حقی نشئت گرفته از حاکمیت مطلق خدا بر جهان و انسان معرفی شده است. بر همین اساس نخستین ثمره شرکت در انتخابات در عرصه ملی می‌تواند تعیین سرنوشت‌ کشور به دست مردم رقم بخورد. دوم آنکه مخالفت با دیکتاتوری، دولت مطلقه، شخصی‌گری، استبداد، نظام پاتریمونیالیسم، توتالیتر، لبیرال دمکراسی، مارکسیسم و امثالهم که به نوعی حقوق بشر و کرامت ذاتی انسان را نادیده می‌گیرند در سطح دنیا نمایان می‌شود. سوم آنکه دموکراسی به معنای اخص، حکومت واقعی مردم بر مردم در قالب مبنای دینی در راستای تحقق عدالت اجتماعی، مبارزه با تبعیض و ظلم، حفظ بیت‌المال، رعایت حقوق شهروندی که در دادن رأی مورد مطالبه رأی‌دهندگان است، محرز می‌شود.

یکی دیگر از فواید انتخابات را سرعت یافتن مسیر پیشرفت و توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی کشور است؛ با شرکت در انتخابات در ریل‌گذاری و تصویب قوانین متناظر به نیاز جامعه و رفع تنگناهای گوناگون بهبود و گشایش ایجاد می‌شود.

مشارکت مردم در انتخابات، قدرت بازدارندگی کشور را ارتقا می‌دهد

مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در عرصه بین‌الملل قدرت بازدارندگی در مقابل تهدیدات بیگانگان را بالا می‌برد، بنیه دیپلماسی خارجی و چانه‌زنی در مقابل کشورهای توسعه یافته به عبارتی یک‌جانبه‌گرایی آمریکا را ارتقا می‌دهد.

حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم می‌تواند بارقه امید و نقطه اتکال برای مظلومان مقتدر جهان، جبهه مقاومت اسلامی در حمایت از کودکان غزه و آوارگان فلسطین و آزادی‌خواهان جهان اسلام بلکه عالم بشریت باشد. تحقق این امور با حضور پرصلابت در پای صندوق رأی، انتخاب صحیح و معنادار مردم میسر خواهد شد. رقابت‌های انتخاباتی از امور اجتناب‌ناپذیر همه‌پرسی‌ها در تمامی ملل جهان محسوب می‌شود، در اندیشه سیاسی جوامع غربی، برد و باخت‌های سیاسی از دغدغه‌های تمامی رقیبان بوده و کاندیدای منتخب خود را برنده مسابقه قدرت و رقبای دیگر را بازنده و شکسته‌خورده آن میدان می‌داند.

بر مبنای اندیشه سیاسی اسلام، همه کاندیداها و فعالان سیاسی و طرفداران آنها به دست آوردن نتیجه و چگونگی آن را ملاک عمل نمی‌دانند. بلکه کلیه فعالیت‌های خویش را یک تکلیف و وظیفه شرعی دانسته و نامزد و منتخب را فردی دارای مسئولیت سنگین شرعی و پاسخگوی همگان در محضر خدای متعال به‌شمار می‌آورند، با بیان این مطلب مشخص می‌شود رسالت نمایندگان در برابر مردم رسالت سنگین است. انتخاب مردم هم از حساسیت خاص برخوردار است که به چه کسی رأی می‌دهند و چه شخصیتی را روانه خانه ملت که در راس امور است می‌کنند.

برنده اصلی در انتخابات، ملت است

بر خلاف تفکر حاکم در کشورهای غربی برنده انتخابات در جمهوری اسلامی ملت است و همه کسانی که در انتخابات شرکت کرده‌اند اعم از آنها که خود یا نامزد مورد علاقه‌شان رأی آورده‌اند یا نیاورده‌اند، همه برنده‌اند، به قول رهبر عزیز انقلاب بازنده این انتخابات آمریکا و صهیونیسم و دشمنان ملت ایران‌اند.

مجلس تأثیرگذار به انتخاب شایسته، مؤثر و کار‌آمد مردم برمی‌گردد، دقت نظر بسیار شرط است. قصور ما تقصیری نابخشودنی در دنیا و عقبی خواهد بود. بدون تعارف مرسوم کارآمدی و ناکارآمدی مجلس در ادوار گذشته وآینده به تصمیم موکلین برمی‌گردد. خیلی به دنبال پیدا کردن مقصر نباشیم. بگردیدم اشخاصی مانند شهید مدرس را پیدا کنیم که دلسوز مردم و حافظ اعتقادات، استقلال و تمامیت ارضی کشور باشد. با تشر آمریکا و روس صحنه وکالت و جانبداری از دین و آیین مردم را رها نکند. بر خلاف سمپاشی و تبلیغات سوء انتخابات در انحصار هیچ‌کس نیست، نه در انحصار روحانیون است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروه‌هاست.

انتخابات برای همه مردم است؛ مردم باید توجه داشته باشند با حضور در انتخابات می‌خواهند اسلام را حفظ کنند. باید منتخبان آنها کسانی باشند که توجه به اسلام داشته باشند. معتقد به اسلام باشند بازیگر نباشند. با درک گرفتاری‌ها و گلایه‌ها به حق و نقاط ضعف در برخی مسائل مشهود و غیر مشهود نافی حضور در انتخابات نمی‌گردد. به قول امام بزرگوار «فرضا که ما بد باشیم. اما اسلام که خوب است، اسلام را که قبول دارند، این یک وظیفه اسلامی است که ما حفظ کنیم جمهوری اسلامی را.»

سلامت نظام وابسته به سلامت مجلس است

باید درست متوجه باشیم و اشخاصی که انتخاب می‌کنیم، سوابقشان را مطالعه کنیم، بدانیم در زمان سابق به چه نحوی بودند، در زمان انقلاب چگونه و سوابق خانوادگی‌شان چه هست، عقایدشان چیست، مردم آرای خود را به اشخاصی دهند که به اسلام عزیز و قانون اساسی وفادار باشند و از تمایلات چپ و راست مبرا باشند و به حسن سابقه و تعهد به قوانین اسلام و خیر خواهی امت، معروف و موصوف باشند.

باید به دنبال آن بود که یک مجلس قوی قانون‌گذاری داشته باشیم تا بتواند مملکت را به راه راست ببرد، مردم باید قانون‌گذار و ناظر عالی بر اجرای قانون تعیین کنند، وکالت، نصب و عزل وزیران، نظارت بر قوه مجریه و دستگاه‌های اجرای دولت و تأثیر بر خط و مشی کلی نظام از جمله وظایف و اختیارات نمایندگان است. اقدام به موقع موارد و به هنگام بودن نمایندگان در انجام رسالت خطیر نمایندگی تأثیر مستقیم در شئون مختلف زندگی مردم خواهد داشت.

سلامت مجلس، سلامت قوانین و سرمایه‌های کار را به دنبال دارد. سلامت نظام به سلامت مجلس وابسته است. مجلس سالم و قوی و کارآمد به تعبیر مقام معظم رهبری دارای اعضای مؤمن و منطبق با ضوابط است. مجلس با قانون‌گذاری راه حرکت عمومی کشور و دستگاه‌ها را مشخص می‌کند و در واقع سرنوشت کشور و ملت را رقم می‌زند. به همین علت شرکت مردم در انتخابات به معنای دخالت در سرنوشت خودشان و سرنوشت کشور است.

عاطفه ابرار پیراسته

انتهای پیام
captcha