نقش انقلاب اسلامی در زمینه‌سازی ظهور
کد خبر: 4198815
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲

نقش انقلاب اسلامی در زمینه‌سازی ظهور

انقلاب سال ۵۷ ایران که با توجه به اندیشه بنیانگذارش، انگیزه‌ای جز زمینه‌سازی ظهور و تشکیل حکومتی بر مبنای شرع مقدس نداشت، در طی این ۴۵ سال با ترویج آموزه‌های اسلام راستین، تبلیغ و تبیین معنا و مفهوم ظهور، ویژگی‌های یاوران حضرت حجت و مؤلفه‌های زمینه‌سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) درصدد تربیت انسان‌هایی برای نیل به این مهم پرداخت.

انقلاب اسلامی و ظهورحجت‌الاسلام حسن بابایی، پژوهشگر حوزه مهدویت و استاد حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه از دیدگاه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی طرحی جهانی برای حمایت از مستضعفان جهان است، اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند امیدواریم که این انقلاب یک انقلاب جهانی بشود و مقدمه‌ای برای ظهور حضرت بقیة‌الله(عج) باشد.

انقلاب سال ۵۷ ایران که با توجه به اندیشه بنیانگذارش، انگیزه‌ای جز زمینه‌سازی ظهور و تشکیل حکومتی بر مبنای شرع مقدس نداشت، در طی این ۴۵ سال با ترویج آموزه‌های اسلام راستین، تبلیغ و تبیین معنا و مفهوم ظهور، ویژگی‌های یاوران حضرت حجت و مؤلفه‌های زمینه‌سازی حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) درصدد تربیت انسان‌هایی برای نیل به این مهم پرداخت که نمونه‌هایی از آنها بیان می‌شود.

تربیت مدافعان شریعت

انقلاب اسلامی به اقتضای نیاز ذاتی خود به افرادی که شناخت نسبت به معارف والای دین پیدا کنند و همچنین اقدام به ترویج این معارف کنند نیاز دارد. بر این اساس حوزه‌های علمیه را مکلف به تربیت افراد اعتقادی و عملی کرده و با تأسیس این مکان‌ها در داخل و خارج از کشور‌، این فضا را فراهم کرده تا در دورترین روستاهای کشور نیز این امکان در دسترس باشد تا وارد این فضاها شوند و بتوانند با معارف ناب اسلام آشنا شده و مجهز به سلاح تبلیغ معارف والای دینی شوند.

بر این اساس می‌توانند کلمه اسلام و معارف والای آن را در سراسر دنیا گسترش دهند و از این طریق بتوانند مردم را با معارف مهدوی نیز آشنا کنند. نمونه عینی این افراد سیدحسن نصرالله و شیخ زکزاکی هستند که تأثیرات این دو بزرگمرد در جهان بر کسی پوشیده نیست.

تربیت مدافعان وطن

از نخستین روزهای پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی، انقلاب درصدد تربیت افرادی پاک، مخلص و جان بر کف برای حراست و نگهبانی از کیان اسلام و معارف الهی بوده است. این انقلاب توانست به معنای واقعی کلمه مجاهدانی خالص و خستگی‌ناپذیر از جمله شهیدان چمران، شیرودی، عباس بابایی و... تربیت کند که آمادگ بالایی در پیشبرد اهداف انقلاب داشتند.

در حال حاضر نیز در نیروهای نظامی و انتظامی و دفاعی چنین افرادی کم نیستند. کسانی که جان بر کف در عرصه‌های علمی و پیشرفت‌های فناوری شبانه‌روز تلاش می‌کنند و به دور از هیاهوهای تبلیغاتی خود را وقف پیشرفت اسلام و انقلاب کرده‌اند. نمونه عینی آن دقت و قدرت در ساخت موشک‌های ساخت این مردان مؤمن در تخریب پایگاه عین‌الاسد در عراق را می‌توان نام برد.

تربیت مدافعان حرم

تربیت نیروهای نظامی جهت انجام مأموریت‌های محوله در راستای گسترش فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی در داخل و خارج از کشور از جمله ابتکارات و شاهکارهای انقلاب است؛ این نیروها با اخلاص و مجاهدت توانستند دل‌های افرادی از کشورهای مختلف که داعیه‌دار مقابله با استبداد بودند دور هم جمع و به یکدیگر نزدیک کنند. بروز و ظهور محکم و نفوذناپذیر این نیروها را در یورش متوحشانه داعشیان دیدیم.

ایستادگی این مردان مقابل داعش به‌گونه‌ای بود که آواز خوش‌نوازشان تمام انسان‌های آزاده جهان را مبهوت خویش کرد که می‌توان شهید قاسم سلیمانی و شهید حسین همدانی را از جمله این افراد نام برد.

تربیت مدافعان سلامت

یکی دیگر از ابتکارات انقلاب اسلامی، تربیت کادر نیروهای مجاهد و مدافعان سلامت است؛ این مجاهدان در راستای حفظ جان انسان‌های جامعه احساس مسئولیت کرده و در هر لحظه که به وجود آنها نیاز باشد در میدان حاضر می‌شوند. این افراد قشر پزشکان و پرستاران جامعه هستند که نمونه بارز فداکاری آنها را در جریان شیوع ویروس کرونا دیدیم.

این مجاهدان سلامت، علاوه بر بحث فوق در موضوعات علمی نیز اقدام به تهیه واکسن‌هایی کردند که از منظر استانداردهای جهانی مورد توجه سایر کشورهای دنیا قرار گرفت.

دین مبین اسلام جهانی و جاودانی است، لازم است از منظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زمینه‌های جهانی شدن دین اسلام فراهم آید، چراکه تحولات منطقه و جهان حاکی از موفقیت انقلاب اسلامی است؛ هر چند مشکلاتی وجود دارد، اما قطعاً حرکت رو به جلو خواهد بود.

انتهای پیام
captcha