افتتاح 6 طرح زیست محیطی در همدان
کد خبر: 4199086
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸

افتتاح 6 طرح زیست محیطی در همدان

6 طرح زیست محیطی استان همدان در شهرستان ملایر همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با افتتاح 46 پروژه در سراسر کشور انجام شد.

افتتاح طرح زیست محیطی در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، سیده مریم محمدی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان همدان امروز شنبه 21 بهمن‌ماه، در مراسم افتتاح 6 طرح زیست محیطی استان همدان در شهرستان ملایر که همزمان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست با افتتاح 46 پروژه در سراسر کشور انجام شد، چهل و پنجمین بهار انقلاب اسلامی دهه فجر را فرصتی برای بیان دستاوردهای 45 ساله انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: استان همدان مفتخر است در این ایام مبارک همزمان با سراسر استان‌های کشور  6 پروژه زیست محیطی را در حوزه انسانی و طبیعی با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال افتتاح کند.

وی این پروژه‌ها را شامل احداث و تجهیز پاسگاه محیط بانی گلپرآباد، تصفیه خانه شن و ماسه شهرداری رزن، ایجاد سیستم پایش تصویری منطقه حفاظت شده لشگردر، ایجاد تصفیه خانه فاضلاب واحد خشکبار حسن‌وند، ایجاد سیستم فیلتراسیون، معدن دولومیت دره بادام و ایجاد تصفیه خانه فاضلاب واحد خشکبار کاشانی دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان در حوزه محیط زیست انسانی ایجاد تصفیه خانه‌های ایجاد شده در کاهش آلایندگی‌های هوا و پساب نقش بسیار زیادی دارد، افزود: با  توجه به مشکل کم آبی باید واحدهای صنعتی خود را با این روش‌های سازگاری هماهنگ کنند که از روش‌های مهم سازگاری با بحث تغیرات اقلیمی و خشکسالی استفاده و بازچرخانی مجدد از تصفیه آب  است.

وی با بیان اینکه با افتتاح واحد شن و ماسه رزن با بحث بازچرخانی آب می توان مجدد آب را در چرخه استفاده و این واحدهای صنعتی نیز این پساب را که قبلا دور ریز بوده می‌توانند برای آبیاری فضای سبز استفاده کنند.

محمدی تصریح کرد: واحد پاسگاه محیط بانی و هوشمندسازی نیز نیز در راستای ارتقاء مناطق و تنگ کردن عرصه برای شکارچیان و متخلفان محیط زیستی افتتاح شده است.

وی با تأکید بر اینکه در راستای شهرستان ملایر یکی از شهرستان‌هایی که واحدهای صنعتی زیادی دارد، افزود: با توجه به این در راستای حفظ محیط زیست این واحدها نیز همکاری لازم را باید با محیط زیست داشته باشند و همچنین دو منطقه حفاظت شده  بزرگ استان لشگردر و گلپرآباد نیز در ملایر است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست همدان با بیان اینکه در دولت سیزدهم در کل استان 23 تصفیه خانه افتتاح شده است، افزود: امیدواریم با همکاری و تلاش در آینده نزدیک بتوانیم شاهد افتتاح طرح‌های زیست محیطی بیشتری در استان همدان باشیم.

محمد بهزادی، مدیر تولید کارخانه کشمش حسن‌وند نیز با اشاره به اینکه این کارخانه بیش از انقلاب فعالیت داشته و در حال حاضر 38 سال است که با مجوز در حال فعالیت است، اظهار کرد: این واحد صنعتی با دو خط تولید در حال فعالیت است و از 12 سال پیش مجوز فاضلاب شهری را دریافت کرده که تصفیه خانه آن امروز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه این تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد  تومان  هزینه انجام شده و پساب این واحد را تصفیه می‌کند، گفت: این واحد صنعتی با دو خط تولید و 60 نفر اشتغال مستقیم سالانه بین 8 هزار تن تولید دارد که به کشورهای مختلف اروپایی صادر می‌شود.

انتهای پیام
captcha