اعلام برندگان جایزه انعکاس ـ حامی
کد خبر: 4199959
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰

اعلام برندگان جایزه انعکاس ـ حامی

جایزهٔ سالانه انعکاس ـ حامی برای مقاله‌نویسی در مطالعات اسلامی، برندگان و پژوهش‌های برتر را اعلام کرد.

به گزارش ایکنا، جایزه انعکاس ـ حامی برندگان و پژوهش‌های برتر را اعلام کرد.

درباره روند برگزاری این جایزه و انتخاب نفرات و پژوهش‌های برتر، از سوی مسئولان برگزاری این جایزه آمده است:

ارتقای میزان مشارکت پژوهشگران ایرانی در آکادمیای جهانی مطالعات اسلامی همواره از دغدغه‌های انعکاس بوده‌است. در همین راستا، زمستان پارسال، «جایزهٔ سالانه انعکاس-حامی برای مقاله‌نویسی در مطالعات اسلامی» اطلاع‌رسانی شد که تلاشی برای تسهیل این مشارکت برای دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی است. در ادامه، گزارشی از فرآیند اولین سری برگزاری، داوری و انتخاب برندهٔ این جایزه را برای مخاطبان انعکاس ارائه می‌کنیم.

فراخوان اولیهٔ جایزه در ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ در حساب انعکاس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این فراخوان تنها در تلگرام ۳۷۵ بار به اشتراک گذاشته شد و بیش از ۲۰ هزار بار دیده شد. تا پایان مهلت فراخوان، ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، در مجموع ۷۴ پروپوزال در موضوعات مختلف هم‌چون تاریخ، هنر، علوم اجتماعی، حدیث، قرآن، فقه و حقوق، روانشناسی و فلسفه و کلام دریافت شد.

در ابتدا، دبیران جایزه حدود نیمی از پروپوزال‌ها را که قابلیت داوری داشتند، برای ادامه مراحل داوری انتخاب کردند. در مرحلهٔ دوم، پروپوزال‌ها توسط داوران متخصص به صورت دوسو ـ کور داوری شدند. ملاک‌های داوری عبارت بودند از جزئی بودن موضوع، نوآوری، آشنایی نویسنده با ادبیات بحث، قابلیت انجام تحقیق در بازهٔ زمانی نُه ماه، ارتباط موضوع به عنوان جایزه (مطالعات اسلامی) و شانس انتشار در مجلات معتبر انگلیسی زبان‌. بر اساس نمرات داوری‌ها، هشت پروپوزال برگزیده شدند.

سومین مرحله داوری به صورت یک مصاحبهٔ فارسی با حضور نویسنده و یک گروه چهار نفره داوری تنظیم گردید. در این مصاحبه هریک از نویسنده‌ها، پروپوزال خود را ارائه نموده و به پرسش‌های داوران پاسخ دادند. در نتیجه این مصاحبه‌ها، پنج پروپوزال برای مصاحبه نهایی انتخاب شدند و به پروپوزال‌های برگزیده فرصت داده شد تا به مدت یک ماه پروپوزال نهایی خود را برای ارائه در یک جلسه مصاحبه به زبان انگلیسی در مرحله چهارم داوری آماده‌ کنند.

در آخرین مرحله از داوری جایزهٔ سالانه انعکاس ـ حامی، کمیته داوری جایزه امسال از نفرات (یا استادان) زیر تشکیل شد:

۱. نورا اشمید (دانشگاه هامبورگ/دانشگاه آکسفورد)

۲. علیرضا دوستدار (دانشگاه شیکاگو)

۳. محمدصالح زارع‌پور (دانشگاه منچستر)

علاوه بر اینکه نفر اول برندهٔ جایزهٔ ویژهٔ انعکاس ـ حامی شد، با همت و کمک برخی نهادهای دانشگاهی و اشخاص حقیقی، به نفرات دوم تا پنجم نیز جایزهٔ 10 میلیون تومانی برای انتشار مقالاتشان اختصاص یافت. اسامی برگزیدگان جایزه در پیام بعدی منتشر خواهد شد.

در انتها، از تأخیر پدید آمده در اعلام عمومی برندگان پوزش می‌خواهیم. این تأخیر ناشی از هم‌زمانی با دیگر فعالیت‌های انعکاس و تلاش برای افزایش منابع جهت حمایت از تعداد بیشتری از برگزیدگان بود؛ امیدواریم با مدیریت بهتر زمان، جایزهٔ سال آینده ـ که به زودی فراخوان آن منتشر خواهد شد ـ دقیقاً مطابق برنامهٔ زمانی اعلام‌شده پیش رود.

اسامی برگزیدگان اولین جایزه انعکاس ـ حامی و عناوین پژوهش‌های ایشان به شرح زیر است:

محسن حدادی، طلبه سطح سه حوزه علمیه قم

Dating traditions in light of regionalism: the debates on the ablution of the prophet in the second century

برگزیدگان جایزه انتشار:

دانیال نمازی، دانش‌آموخته کارشناسی‌ارشد حقوق عمومی دانشگاه شهیدبهشتی

The Convention of the Reasonable Persons (Bina al-ʿUqala) as the Foundation of Morality and Law: A philosophical analysis with emphasis on Muhaqqiq Iṣfahānī's thought

فاطمه نجارزادگان، دانشجوی دکترای علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران

A Critical Analysis of Islamic Feminist Interpretations of Marital Discord and Domestic Violence: Proposing a Novel Interpretation

محبوبه سربی، دانشجوی کارشناسی‌ارشد علوم قرآن و حدیث دانشگاه تهران

Retrieval of the meaning of "Dhul-Nun" in Quran

مجید بخشی، دانشجوی دکترای فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه امام خمینی قزوین

A Critical Review of the Modern Reception of Ibn Sina's Philosophy in the Historical and Islamic/traditionalist Approaches

انتهای پیام
captcha