نیازمندی‌ها در حوزه اربعین بیش از کارهای انجام‌شده است
کد خبر: 4200574
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۳
معاون استاندار ایلام:

نیازمندی‌ها در حوزه اربعین بیش از کارهای انجام‌شده است

سعید هژبری ضمن تأکید بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اربعین، گفت: زیرساخت‌های خوبی در مسیر اربعین اجرا شده اما واقعیت این است نیازمندی‌های ما بسیار بیشتر از کارهای انجام شده است و هنوز تا برگزاری کنگره اربعین بدون دغدغه فاصله زیادی داریم.

سعید هژبری، معاون استاندار ایلامبه‌گزارش ایکنا از ایلام به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، سعید هژبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام امروز، ۲۹ بهمن‌ در نشست با مدیر پروژه‌های اربعین سازمان شهرداری‌های کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه تا ۱۵ سال آینده کنگره اربعین در تابستان و هوای گرم برگزار می‌شود، پیش‌بینی نیازمندی‌های زائران از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی افزود: برگزاری کنگره اربعین و خدمت به زوار عتبات عالیات وظیفه بسیار سنگینی است زیرا در یک زمان کوتاه میلیون‌ها نفر مهمان وارد یک شهر ۲۰ هزار نفری می‌شوند و از آن تردد می‌کنند.

معاون استاندار ایلام تأکید کرد: الزامات و امکانات مورد نیاز زائران در مهران نظیر نیازهای خوراکی، بهداشتی، رفاهی، مذهبی، سایبان و... باید پیش‌بینی و فراهم شود.

هژبری تصریح کرد: در این مدت زیرساخت‌های خوبی در مسیر اربعین اجرا شده اما واقعیت این است نیازمندی‌های ما بسیار بیشتر از کارهای انجام شده است و هنوز تا برگزاری کنگره اربعین بدون دغدغه فاصله زیادی داریم.

وی خاطرنشان کرد: محل اسکان زوار، روشنایی مسیرهای تردد در مرز، اردوگاه روستای زنجیره، احداث ۳ تقاطع غیرهمسطح در کمربندی شرقی ایلام، آذر و ورودی صالح آباد، محوطه‌سازی ورودی شباب، تکمیل زیرساخت‌های سایت اسکان زائرین در چغاسبز، ساماندهی و نصب اِلمان میدان اربعین مهران، تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز موکب‌ها و همچنین ساماندهی آنان در مرز، رفع چالش کمبود وسایل نقلیه در حوزه حمل و نقل، افزایش طول باند فرودگاه مهران برای استفاده از هواپیماهای ارتش در ایام اربعین از جمله موارد مورد نیاز اربعین است.

وی همچنین به اجرای سایبان در مسیرهای تردد زوار، ایجاد پایگاه‌های امدادی بین راهی، رفع کمبود ماشین آلات شهرداری‌ها و ایجاد شهرک اربعین در مهران با امکاناتی نظیر زائرسرا، درمانگاه، خوابگاه، پاسگاه و... به عنوان مهم‌ترین نیازهای استان ایلام برای برگزاری کنگره اربعین اشاره کرد و گفت: امیدواریم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در این زمینه همکاری لازم را با استان داشته باشد.

انتهای پیام
captcha