انتظار و پیروی از اندیشه مهدویت بخشی از هویت جامعه ایرانی‌ است
کد خبر: 4201483
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
حجت‌الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی:

انتظار و پیروی از اندیشه مهدویت بخشی از هویت جامعه ایرانی‌ است

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی اعیاد شعبانیه با بیان اینکه انتظار فرج و پیروی از اندیشه مهدویت بخشی از هویت ایرانی‌هاست، گفت: آنچه که اسلام را از کفر و اسلام راستین را از اسلام دروغین جدا می‌کند التزام به اندیشه مهدویت و مفهوم انتظار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمسعود پورسید آقایی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی، رئیس ستاد مرکزی هماهنگی اعیاد شعبانیه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه چهارم اسفندماه تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: ما معتقدیم که مهدویت جریان پیوسته تاریخ است و استمرار حرکت همه انبیا و اولیای الهی محسوب می‌شود و آن را به عنوان آخرین سلسله از سلسله امامت می‌دانیم و هرآنچه را همه خوبان دارند امام زمان(عج) همه آنها را به تنهایی دارد.

وی افزود: همه استعدادهای انسان و هستی در جریان مهدویت به ظهور می‌رسد و آشکار می‌شود. مهدویت حقیقتی است که کمال انسان و همه هستی را با خودش دارد. وقتی حضرت مهدی(عج) ظهور می‌کنند به دیوار کعبه تکیه می‌کنند و خطاب به همه انسان‌ها می‌گویند من اهداف حضرت آدم، حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ص) و حضرت علی(ع) را دنبال می‌کنم و می‌خواهم این اهداف را تحقق ببخشم. ما به چنین امام و اندیشه بزرگی نیازمندیم چون حضرت مهدی(عج) در راستای سلسله ائمه اطهار(ع) و خاتم انبیاء قرار دارند.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی اعیاد شعبانیه بیان کرد: با ظهور حضرت مهدی(عج) تمدن بشریت تازه آغاز می‌شود و استعدادهای انسان و هستی به کمال می‌رسند. انتظار گامی است که برای رسیدن به این آینده درخشان باید طی شود و انتظار به نوعی مدیریت انسان در حال و آینده و مرگ مستکبران را به دنبال دارد. لذا مستکبران هم با پی بردن به این مهم درصدد سیاه نمایی در رابطه با انتظار هستند.

پورسیدآقایی با بیان اینکه هریک از ما بایستی خودمان را آماده انتظار کنیم، افزود: اصلاً حقیقت انتظار همان آمادگی، تحمل بار مسئولیت و به زانو درآوردن دشمن است. کسی که منتظر چیزی باشد خودش را برای آن آماده می‌کند و انتظاری که دشمن را از زانو در نیاورد انتظار نیست. دشمن هیچگاه توسط انجمن حجتیه و خواندن دعای ندبه به زانو در نمی‌آید بلکه در عصر مهدویت با به کمال رسیدن، تحول در مسئولیت، رفتار و سبک زندگی و اصرار برای ظهور به زانو در می‌آید. حمایت یکپارچه از مظلومان و ستیز با اندیشه استکبار قطعاً دشمن را به زانو درخواهد آورد.

وی با بیان اینکه در مفهوم انتظار و مهدویت؛ مشارکت دارای جایگاه مهمی است، اظهار کرد: همه ما در برابر سرنوشت خودمان و سرنوشت دیگران مسئولیم و انتظار یعنی بار مسئولیت و به همین دلیل انتظار را باید نوعی جهاد و مشارکت در تعیین سرنوشت دانست. مگر می‌شود شیعه امام مهدی(عج) باشیم و به غدیر اعتقاد داشته باشیم ولی در انتخابات شرکت نکنیم یا نسبت به سرنوشت مظلومان بی‌تفاوت باشیم یا چشمان خود را به روی جنایات رژیم صهیونیستی ببندیم؟

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی اعیاد شعبانیه اضافه کرد: انتظار راستین با فرش قرمز دشمن و با تفکرات شیعه انگلیسی همراه نیست و به طور کلی مفهوم انتظار با مقاومت آمیخته شده و جوان ما اگر بداند اندیشه انتظار چقدر آثار دارد و باعث هویت می‌شود قطعاً قدر آن را می‌داند.

وی با بیان اینکه اندیشه مهدویت هویت ما ایرانیان است، گفت: آنچه که اسلام را از کفر و اسلام راستین را از اسلام دروغین جدا می‌کند التزام به اندیشه مهدویت و مفهوم انتظار است. اندیشه مهدویت را باید مبتنی بر حقیقت قرآنی دانست.

پورسیدآقایی با بیان اینکه این کشور شیعه‌خانه حضرت مهدی(عج) است، گفت: خدا نگذرد از کسانی‌که با زراندوزی، فساد، زندگی تجملاتی و ایجاد فضای بدبینی و یأس به این شیعه‌خانه خیانت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha