جهاد اسلامی: اسرائیل از وقایع طوفان الاقصی برای نابودی مسئله فلسطین سود می‌برد
کد خبر: 4201981
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

جهاد اسلامی: اسرائیل از وقایع طوفان الاقصی برای نابودی مسئله فلسطین سود می‌برد

سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اسلامی فلسطین اعلام کرد که دشمن صهیونیستی قصد دارد از وقایع هفتم اکتبر برای نابودی قضیه فلسطین بهره ببرد در این میان واشنگتن مسئول ادامه تنش و درگیری‌ها در منطقه است.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی فلسطین، محمد حاج موسی، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد جامعه اسرائیل را متقاعد کند که این مقاومت فلسطین است که مانع از پیشرفت مذاکرات می‌شود.

سخنگوی جهاد اسلامی افزود: آنچه نتانیاهو از تحقق آن در شمال و مرکز نوار غزه عاجز و ناتوان بود، در شهر رفح نیز به آن نخواهد رسید.

حاج موسی بیان کرد که ما نسبت به کشتار و جنایاتی هولناک علیه فلسطینیان در رفح در صورت حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به این شهر هشدار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه دستاوردهای مستند مقاومت به جامعه صهیونیستی ثابت می‌کند که نتانیاهو دروغ می‌گوید، تصریح کرد که نباید دنباله‌رو روایت آمریکا در مورد حاکمیت غزه بعد از جنگ بود.

محمد الحاج موسی اظهار کرد: دشمن صهیونیستی قصد دارد از وقایع هفتم اکتبر برای نابودی قضیه فلسطین بهره ببرد. او واشنگتن را مسئول ادامه تنش و درگیری‌ها در منطقه دانست.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد وضعیت بهداشتی در شمال این باریکه به شدت فاجعه‌بار است و بیمارستان‌های این منطقه بیش از 10 روز است که سوخت ندارند.

 این وزارتخانه افزود: ده‌ها دستگاه آمبولانس و خودروهای سازمان امداد و نجات و خدمات پزشکی به سبب نبود سوخت به کلی از کار افتاده و قادر به خدمت‌رسانی نیستند.

 به گفته این وزارتخانه، برق یخچال‌های نگهداری دارو قطع شده و مقادیری از داروهای حساس در حال خراب شدن است.

 وزارت بهداشت فلسطین در غزه تاکید کرد که بیماران مبتلا به نارسایی کلیه و بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه به سبب نبود سوخت برای ادامه کار ژنراتورها و یخچال‌های نگهداری دارو، با خطر مرگ مواجه هستند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 29 هزار و 692 و تعداد مجروحان هم به 69 هزار و 879 نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha