برگزاری رویداد هم‌اندیشی دینی قرآنی در مساجد مصر
کد خبر: 4202299
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴

برگزاری رویداد هم‌اندیشی دینی قرآنی در مساجد مصر

وزارت اوقاف مصر در راستای ترویج تلاوت و آموزش علوم قرآنی اقدام به برگزاری رویداد هم‌اندیشی قرآنی در بیش از 66 مسجد در استان‌های مختلف این کشور کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، وزارت اوقاف مصر در راستای گسترش و ترویج تلاوت قرآن کریم و آموزش علوم قرآنی یک رویداد هم‌اندیشی دینی قرآنی را در بیش از 66 مسجد این کشور برگزار کرد.

این رویداد علمی با عنوان «فضائل قرآن: برترین شما کشانی هستند که قرآن را آموخته و به دیگران بیاموزند» در مساجد بزرگ استان‌های مختلف مصر برگزار شد.

وزارت اوقاف مصر، برگزاری این رویداد را در چارچوب نقش خود به منظور گسترش و تقویت اندیشه‌های اسلامی و فعالیت تبلیغی، علمی و آموزشی در زمینه قرآن کریم و علوم آن توصیف کرده است.

وزارت اوقاف مصر در سال جدید میلادی علاوه بر فعالیت‌های قرآنی معمول از جمله برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان ارشد مصری و برنامه های آموزش و تلاوت قرآن در مساجد و مراکز دینی، تنوع زیادی به فعالیت‌های قرآنی خود بخشیده است.

بخش عمده اقدامات جدید به برگزاری رویدادها و فعالیت‌های قرآنی ویژه بانوان، نوجوانان و همچینن کودکان و دیگر گروه‌هایی اختصاص یافته است که تاکنون کمتر مورد توجه بوده‌اند.

علاوه بر این برگزاری مسابقات قرآنی متنوع و ساخت برنامه‌های قرآنی برای گروه‌های هدف مختلف در مصر و دیگر کشورهای جهان نیز از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

انتهای پیام
captcha