ثبت‌نام 70 هزار نفر برای اعزام به حج تمتع 1403
کد خبر: 4202476
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

ثبت‌نام 70 هزار نفر برای اعزام به حج تمتع 1403

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تعداد افرادی را که تاکنون برای تشرف به حج آینده اعلام آمادگی کرده‌اند، حدود 70 هزار نفر اعلام کرد.

ثبت نام حدود 70 هزار نفر برای اعزام به حج تمتع 1403به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

در این نشست، غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اشاره به ثبت‌نام 70 هزار نفر برای اعزام به حج آینده گفت: از این تعداد بیش از دو هزار و 200 نفر افرادی هستند که سال 1399 ثبت‌نام کرده ولی به دلیل شرط سنی در حج 1401 نتوانستند، اعزام شوند.

معاون حج و عمره سازمان حج اضافه کرد: تاکنون بیش از شصت هزار نفر کاروان خود را انتخاب کردند و این روند از روز یکشنبه گذشته (ششم اسفند) آغاز شده و تا روز یکشنبه آینده ادامه دارد.

این گزارش حاکی است در پایان این مدت امکان ثبت‌نام از دارندگان قبوض اولویت‌دار در ظرفیت‌های خالی کاروان‌های حج فراهم خواهد شد تا باقیمانده زائران بر اساس اولویت‌های اعلام شده و ظرفیت استان‌ها نام‌نویسی کنند و سهمیه اعلام شده برای حج 1403 تکمیل شود.

در ادامه این جلسه، مسئول ستاد مدیریت بحران حج گزارش مفصلی از اقدامات صورت گرفته در حج گذشته و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای حج 1403 گزارش داد و نقشه راه این ستاد و آمادگی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده در چرخه مدیریت بحران را بیان کرد.

این جلسه با گزارش محمدحسین خوشنویس، معاون توسعه مدیریت و منابع و حسین اسماعیلی مدیر نظارت و بازرسی بعثه مقام معظم رهبری درباره سفر اخیر به عتبات عالیات و نقاط قوت و ضعف در اعزام‌های کاروان ایرانی به عراق ادامه یافت و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین رکن‌الدینی، معاون فرهنگی بعثه از برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته توسط این معاونت برای آمادگی خادمان فرهنگی جهت اعزام در سفرهای عمره و حج گزارش داد.

در پایان این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص مباحث درمانی زائران در عتبات و لزوم هماهنگی بیشتر هلال احمر و شرکت بیمه توصیه‌هایی بیان و تاکید کرد: مدیران و خادمان فرهنگی کاروان‌های اعزامی به حج تمتع باید توجیه و برای پاسخگویی به زائران بروز باشند.

یادآوری می‌شود، سهمیه حجاج و عوامل حج جمهوری اسلامی ایران در حج تمتع آینده 87 هزار و 550 نفر است که این تعداد در قالب ۶١۴ کاروان از اواخر اردیبهشت‌ماه سال 1403 به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha