هیچ‌گاه به صورت علمی و تحقیقاتی به مسئله فلسطین پرداخته نشده است
کد خبر: 4202511
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۸
رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی المصطفی:

هیچ‌گاه به صورت علمی و تحقیقاتی به مسئله فلسطین پرداخته نشده است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: مسئله فلسطین بزرگ‌ترین مسئله جهان معاصر و از عبرت‌آموزترین مسائل تاریخ در سده اخیر است که در طول تاریخ ۷۵ ساله اشغال آن، هیچ‌گاه به صورت علمی، پژوهشی و تحقیقاتی به آن پرداخته نشده و صرفاً در حد خبر و انعکاس تصویر بوده است.

علی‌همت بناری، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌همت بناری، رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی جامعه المصطفی امروز نهم اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک اعیاد شعبانیه، خبرنگاران را پرچم‌داران جهاد تبیین دانست و اظهار کرد: مسئله فلسطین امروزه مهم‌ترین مسئله جهان اسلام نه تنها از بُعد دینی و اسلامی، بلکه ابعاد بشری و انسانی است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه درس‌های بزرگی در مسئله فلسطین و اشغالگری آن نهفته است، افزود: رژیم صهیونیستی، دژخیم‌ترین رژیم در تاریخ بشریت است، مسئله فلسطین کل دنیا را به یک حرکت اجتماعی فراگیر واداشته به طوری که در اروپا و آمریکا که مرکز حمایت از اشغالگری رژیم صهیونیستی شمرده می‌شود، اکنون در مقابل نسل‌کشی و کودک‌کشی رژیم صهونیستی ایستاده و راهپیمایی می‌کنند و حتی اخیراً فردی در راستای این نسل‌کشی در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در آمریکا دست به خودسوزی زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بناری با بیان اینکه مسئله فلسطین می‌تواند نقشه راهی برای تدبیر آینده جهان باشد، ادامه داد: آنچه مشخص است اهمیت نقش فعال جهان اسلام در مواجهه با مسئله فلسطین می‌باشد. در همین راستا جامعه المصطفی بیش از هر نهادی باید رسالت حمایت از فلسطین و دفاع از حقوق مظلومان جهان را در پیش گیرد. اکنون بعد از گذشت چند ماه ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، بین‌المللی، جامعه شناختی و روان‌شناختی عملیات طوفان الاقصی آشکارتر شده است.

رئیس همایش بین‌المللی ۷۵ سال اشغالگری در فلسطین تصریح کرد: در عین پرداختن به اقدامات مقطعی در مواجهه با مسئله فلسطین، عرصه‌های علمی، اساسی و بنیادی تحلیل و ثبت حقایق، کمتر مورد توجه قرار گرفته است لذا جامعه المصطفی در کنار اهمیت مسائل رسانه‌ای و ترویجی، بر آن است تا به بُعد علمی بررسی مسئله فلسطین و بازشناسی تحلیل‌های پیرامونی، توجه روزافزونی داشته باشد.

مسئله فلسطین عبرت آموزترین مسائل تاریخ در سده اخیر است

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی تأکید کرد: اهمیت پایش مسئله فلسطین در حوزه‌های مختلف دانش علوم انسانی بر کسی پوشیده نیست و تحلیل ابعاد روانشناختی، جامعه‌شناختی، سیاسی و اجتماعی اوضاع فلسطین به‌ویژه عملیات طوفان الاقصی از محور‌های مهم این همایش بین‌المللی است.

رئیس مجتمع آموزش عالی علوم انسانی اسلامی با بیان اینکه طی ۷۵ سال گذشته برای نخستین بار چنین همایش بین‌المللی با تنوع زبانی گسترده در موضوع فلسطین برگزار خواهد شد، تصریح کرد: این همایش بر آن است تا در عین توجه به ماندگاری تولیدات علمی، ضمن تبیین عمیق‌تر زوایای مختلف مسئله فلسطین، بتواند میراث ارزشمندی را در بازشناسی علمی مسئله فلسطین برجای بگذارد.

یادآور می‌شود، مهلت ارسال مقالات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰ می ۲۰۲۴ و یک ذی‌القعده ۱۴۴۵ و زمان برگزاری همایش ۱۰ خرداد ۱۴۰۳، ۳۰ می ۲۰۲۴ و ۲۱ ذی القعده ۱۴۴۵ است.

مسئله فلسطین عبرت آموزترین مسائل تاریخ در سده اخیر است

انتهای پیام
captcha