ولایت یعنی به صحنه آوردن مردم
کد خبر: 4202638
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
حجت‌الاسلام پناهیان بیان کرد:

ولایت یعنی به صحنه آوردن مردم

منبری معروف کشور با تأکید بر اینکه ولایت یعنی به صحنه آوردن مردم، گفت: امامت به جای مردم کار نکرده و کسی را به زور هدایت نمی‌کند، بلکه بستری را برای شکوفا شدن افراد فراهم می‌کند، آن‌گاه مردم خود به سمت انتخاب اصلح سوق داده می‌شوند.

حجت‌الاسلام پناهیانبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، در حاشیه نشست ویژه بصیرتی در آستانه دوازدهیم دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با محوریت تبیین دستاوردها و مشارکت حداکثری که، 9 بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی گرگان برگزار شد، گفت: زمانی که بین علم و دین تمایزی قائل نشویم، انتخابات ما پرشور و به دور از هیجانات دو قطبی خواهد بود.

وی علوم پزشکی را نزدیک‌ترین دانش به دین برشمرد و افزود: جامعه زمانی به سوی پیشرفت حرکت خواهد که بین جلسات فرهنگی و دینی با جلسات علمی تفاوتی قائل نشویم.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه انتخابات یعنی اگر پیامبر(ص) نیز حکومت کشور را برعهده داشته باشد باز هم مردم باید در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند، ادامه داد: پیامبر(ص) با وجود دانای کل بودن نیز در دوران حکومت خود از مردم مشورت گرفته و جامعه را بر اساس نظرات آنان اداره می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه ولایت یعنی به صحنه آوردن مردم، تصریح کرد: امامت به جای مردم کار نکرده و کسی را به زور هدایت نمی‌کند، بلکه بستری را برای شکوفا شدن افراد فراهم می‌کند، آن‌گاه مردم خود به سمت انتخاب اصلح سوق داده می‌شوند.

این سخنران مذهبی مشکل جامعه را جدایی دین از علم بیان کرد و افزود: اگر دین را دعوت کننده، تقویت کننده و راهنما به دانش در نظر گرفته و برای هر دو که برای پرده برداری از واقعیت بشر یک هدف قائل شویم، در آن زمان هرچقدر که از علم لذت ببریم از دین هم لذت خواهیم برد.

حجت‌الاسلام پناهیان میزان مشارکت در انتخابات را بیانگر نزدیکی به ظهور خواند و گفت: انتخابات بسیار دینی بوده و جایگاه رفیعی در دین دارد و باید بدانیم امام زمان(عج) به جای ما کسی رو انتخاب نخواهد کرد، لذا این بززگوار زمانی خواهند آد که انسان‌ها ظرفیت اداره جامعه خودشان را پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha